Publicitat
Publicitat

Els rics també es plantegen l’estalvi dels híbrids

Audi ha guanyat les últimes edicions de les 24 Hores de Le Mans amb l’R8 e-tron Quattro, un cotxe amb tecnologia híbrida. Mercedes espera aplicar als models de sèrie l’hegemonia que està palesant a la F-1, i que també es basa en l’optimització de diverses fonts d’energia alternativa a la gasolina. A Porsche estan més que satisfets amb l’acollida de les versions mixtes d’alguns dels seus models més emblemàtics i que encara esperen millorar a partir de la informació que recullin de la seva tornada a la mítica cursa francesa de resistència amb Mark Webber com a pilot, entre d’altres.

És evident que les prestacions que aporten els vehicles mixtos són, com a mínim, les mateixes que obtenim amb els cotxes propulsats només per motors tèrmics. I, teòricament, a un preu molt més baix, tot i que en el cas d’aquestes marques això no sigui evident ni prioritari. Aquests són només alguns exemples de la convicció amb què la majoria de fabricants -també els de productes del sector premium - aposten per combinar la tradició dels motors d’explosió amb els avantatges dels propulsors elèctrics. Algunes marques del sector, però, no ho acaben de veure clar, i la seva aposta -com passa amb BMW amb els seus i3 i l’elitista i8- s’enfoca cap els cotxes electrificats. Que una marca tan elitista com Bentley també s’apunti a la tendència dels híbrids que s’endollen ho diu tot.

La setmana vinent la Xina acapararà l’atenció de l’automoció mundial. D’una banda perquè a Xangai se celebrarà una nova edició del GP de F-1 d’aquell país, i de l’altra perquè diumenge començarà una nova edició del saló de l’automòbil de Pequín. En aquesta mostra, Bentley presentarà un concept car que aprofita la plataforma del conegut Mulsanne. Aquest exercici de creativitat de la marca promet un increment del 25% de la potència, amb una reducció del 70% de les emissions de CO. En realitat, aquest cotxe ens avança com serà la mecànica del SUV que vol llançar aquesta marca al mercat el 2017.