Publicitat
Publicitat

PEU AL FERRO

I l’any vinent el campionat se l’endurà McLaren

Sí, per estrany que sembli. Sí, tot i que ara per ara ho estan fent malament. Quan la temporada va començar a Melbourne vam dir que enguany el títol se l’emportaria Mercedes. I serà així. Però ara, vist el nivell de compromís que Honda ha començat a assumir, ja podem avançar que el Mundial del 2015 serà per a McLaren, que comptarà amb el subministrament de motors que li facilitarà el fabricant japonès. La clau de l’èxit que aquest any estan tenint els cotxes de l’estrella és l’anticipació amb què van començar a preparar aquest campionat. Amb Honda passarà el mateix. Ja fa temps que estan fent proves i més proves amb els propulsors que presentaran l’any que ve. Però amb una diferència respecte al constructor alemany. Ja saben quin és el punt de partida: el motor Mercedes d’aquest any. Ho saben tot d’aquest grup motriu: quina arquitectura té, com està construït, com és la distribució dels pesos, quan carburant gasta...

McLaren disposa d’una informació molt valuosa que difícilment romandrà en secret. Quan una cursa està en marxa, el cabal de dades que recull l’equip és extraordinari, i -en el cas dels cotxes de Button i Magnussen- arriba gairebé en directe a la seu de l’escuderia a Woking, però també al centre que Honda ha construït a Milton Keynes, ben a prop, on els bancs de proves no paren de funcionar dia i nit.

Els motors que han fet a Mercedes, però també a Renault i a Ferrari, entren ara en fase de congelació, tal com marca el reglament. Això vol dir que els pròxims anys només els podran canviar de manera gradual, però la base -bona o dolenta- ja és inamovible a hores d’ara.

A Honda prenen nota dels punts forts i dels més febles de cada contrincant per mirar de millorar-los. I això no té preu per començar a treballar sobre una base molt sòlida, per no caure en les errades de la competència. Amb aquesta situació, el matrimoni McLaren-Honda podria reeditar els èxits obtinguts del 1988 al 1991, amb quatre títols protagonitzats per pilots de la dimensió de Prost i Senna.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF