RADAR EMPRESARIAL
Economia 16/09/2016

El conflicte que Pepsi manté amb Pep Lemon pot arribar al final

L'empresa cerca la complicitat de l’opinió pública per demanar a Pepsi que retiri la seva oposició al fet que la marca local utilitzi el seu nom de naixement

Ara Balears
2 min
El conflicte que Pepsi manté amb Pep Lemon pot arribar al final

#Pepsinomepises. Amb aquest nom de campanya, Pep Lemon cerca la complicitat de l’opinió pública per demanar a l’empresa Pepsi que retiri la seva oposició al fet que la marca local utilitzi el seu nom de naixement. Fa uns tres anys que la multinacional PEPSICO Inc. envià un escrit als balears tot presentant la seva oposició i indicant que és una marca renombrada que mereix una protecció especial. Defensa aquesta decisió a través del seu volum de vendes i el valor de la marca. Arran d’aquesta denúncia, el funcionari de l’Oficina Espanyola de Patents i Marques va denegar ab la possibilitat d’utilitzar el nom PEP a les seves begudes.

Després que les negociacions amb Pepsi no hagin donat resultat, el jutge haurà de deicidir si el nom de les marques es poden confondre. De fet, dia 27 d’aquest mes els jutges es reuniran al Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears per deliberar una resolució. Per això mateix, Pep Lemon ha decidit iniciar una campanya de comunicació.

Pep Lemon defensa que el nom de Pep és un nom propi de les Balears, utilitzat de manera majoritària, senzill i pròxim. També que s’ha posat el nom per dirigir-se a un públic mallorquí mitjà. Des de Lemon Factory també defensen que les begudes Pep es produeixen de manera local, natural i amb compromís social. De fet, es critica que les Peps no es posicionen per competir amb les grans marques multinacionals “ni per producció, ni per filosofia, ni per preus ni per noms”.

La llei que afecta Pep (17/2001) va ser impulsada per Adema i el Foro de Marcas Renombradas, que, segons denuncien els afectats, suposa una “discriminació positiva que s’ha utilitzat per afavorir sectors i àmbits històricament discriminats, i que s’utilitza ara per protegir marques multinacionals”.

De fet, segons l’article 8.3 d’aquesta llei, Pep seria un impostor “perquè vol evocar una connexió amb PEPSI”; “perquè es vol aprofitar indegudament de PEPSI” i “perquè vol menyscabar el caràcter distintiu o de notorietat o renom de PEPSI”. Ara, Pep Lemon fa una crida a la societat a través de les xarxes socials per donar a entendre que no hi ha cap implicació i que el nom de l’empresa local no ha cercat, en cap moment, una competència directa a la multinacional.

stats