Publicitat
Publicitat

La confiança dels consumidors remunta després de tocar fons fa un any

L'indicador de confiança es pot situar entre 0 i 200. Per sobre de 100 indica una valoració positiva i per sota, negativa

La confiança dels consumidors ha repuntat en els últims mesos i al juliol es va situar en els 63,3 punts, gairebé 25 punts més que fa un any, segons l'indicador publicat ahir pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS). Malgrat aquesta pujada, la confiança dels consumidors continua molt per sota dels nivells dels anys 2008, 2009, 2010 i 2011. I és que l'alça es produeix respecte al pitjor nivell de tota la crisi, el juliol de l'any passat, quan l'índex va caure als 37,6 punts en plena crisi de la prima de risc i amb el possible rescat sobrevolant l'economia espanyola.

L'indicador de confiança es pot situar entre 0 i 200. Per sobre de 100 indica una valoració positiva i per sota, negativa. L'indicador es basa tant en la percepció sobre la situació actual com sobre les expectatives de futur. Com en tota la crisi, la confiança en el futur és millor que la confiança en la situació actual, i també és la que més millora en l'últim any. L'indicador de perspectives es va situar al juliol en els 79,2 punts, 28,4 punts més que el juliol de l'any passat, mentre que l'índex sobre la situació actual es va situar en els 47,4 punts, 23,1 punts més que un any enrere.

Entre els components que formen l'indicador de confiança, el que va tenir més valoració va ser la situació de les llars, al voltant dels 60 punts, per sobre de la situació de l'economia espanyola i la del mercat de treball, en uns 40 punts. No obstant, van ser aquests dos components els que més van pujar en l'últim any, ja que al juliol estaven poc per sobre dels 10 punts. Pel que fa a les expectatives de futur, els consumidors també van valorar millor la de les llars, al voltant dels 85 punts, mentre que les expectatives sobre l'economia van ser les menys valorades.