Publicitat
Publicitat

CONSUM INTERN

Els concessionaris viuen el millor mes en tres anys

Les matriculacions creixen un 15% al juliol pel final del programa d'ajudes que l'Estat ha acabat prorrogant

El final de les subvencions del pla PIVE 2 va fer que molts particulars es decidissin a anar al concessionari a comprar-se un cotxe nou. Amb la pressió d'unes ajudes que s'acabaven -tot i que el govern ha acabat aprovant una pròrroga del programa amb 70 milions més- va donar un impuls a les matriculacions, que van créixer al voltant d'un 15%. A Catalunya es van vendre 12.856 turismes i totterrenys el mes passat i des del principi d'any s'acumulen més de 68.000 noves matriculacions, una xifra que ja iguala el que s'havia venut l'any passat per aquest temps. En el cas d'Espanya, les vendes fins al juliol (461.382 vehicles) encara són un 2% inferiors a les del període gener-juliol del 2012, segons les dades que ahir van distribuir les patronals de fabricants (Anfac i Aniacam) i dels concessionaris (Faconauto).

La millora del mercat, encara que sigui amb l'oxigen que aporten els plans d'ajudes que han fet créixer un 30% el mercat de particulars, permet a les marques i als venedors millorar les expectatives d'aquest any. "Esperem superar les 700.000 unitats amb què vam tancar l'any passat", va dir ahir el president de Ganvam, Juan Antonio Sánchez Torres. Sense la reedició del pla d'ajudes (ara PIVE 3), el sector donava per descomptats nous descensos en les matriculacions al segment de particulars que, unides a la important davallada de les compres d'empreses (-13% al juliol), feien preveure un any encara més sota mínims que els que l'han precedit. Cal recordar que les 700.000 unitats que es van vendre a Espanya el 2012 suposen un mercat que s'ha encongit més d'un 50% respecte als registres de vendes dels anys previs a la crisi com el 2006 i el 2007.

Les subvencions han insuflat també esperança entre els venedors de cotxes, que veuen activitat garantida els pròxims mesos després de la incertesa. "Els quatre mesos seguits de creixement en les operacions que fem els concessionaris han aconseguit revertir la situació de molts punts de venda que penjaven d'un fil", va explicar el president de Faconauto, Jaume Roura.

Un cop vençut el pla PIVE 2, ahir tocava fer balanç. Segons la patronal Aniacam, gràcies als 1.000 euros de subvenció del govern espanyol i els 1.000 com a mínim de cada marca s'han retirat del mercat uns 40.000 vehicles addicionals amb una antiguitat de 10 anys o més. A part del benefici econòmic per al sector, va insistir ahir Sánchez, la renovació del parc automobilístic espanyol també té beneficis en la seguretat i el medi ambient.

L'Ibiza i el Mégane, els campions

El Seat Ibiza es manté com el cotxe més venut aquest 2013 entre els consumidors espanyols, amb més de 16.000 unitats, tot i que al juliol el Mégane de Renault li va passar per davant i es manté ben a prop en el rànquing dels més venuts en els primers set mesos de l'any.

Les dades per fabricants, però, donen el lideratge del mercat espanyol a Seat, que ha venut un 9% més que durant el període de gener-juliol de l'any passat. Això sí, poc més de 300 vehicles separen la marca amb seu a Martorell del seu principal competidor, que és Volkswagen, una marca del mateix grup que Seat. De fet, l'empresa alemanya va ser la que millor va funcionar al mercat al juliol, mentre que Seat va quedar en tercera posició.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/09/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT