Publicitat
Publicitat

MODA

El benefici de Mango frena, però creix un 9%

El grup factura 1.800 milions d’euros i ja concentra el 83% de les vendes a l’exterior

El gegant català de la distribució de moda continua creixent, però de manera més moderada. Mango va arribar als 120 milions d’euros de benefici el 2013, un 9% més que en l’exercici anterior. Una xifra que contrasta amb l’augment del 79% registrat el 2012. Aquell any la companyia va aconseguir capgirar el retrocés registrat els anys anteriors gràcies a una important reducció dels preus. De tota manera, la facturació del 2013 va créixer un 9% i va arribar als 1.846 milions d’euros, cosa que la situa lleugerament per sota de les previsions de l’empresa, que eren de 1.982 milions d’euros.

El grup, liderat per Isak Andic, va registrar el 83% de la seva facturació a l’exterior. Amb tot, les vendes al mercat espanyol van augmentar un 17% respecte al 2012 i van assolir els 313 milions d’euros. Un altre focus de creixement va ser la botiga virtual, operativa en 64 països i que va generar un 77% més de vendes. El negoci online va suposar una facturació de 124 milions d’euros en l’exercici anterior. En total, les vendes per internet van suposar prop del 7% de la facturació total.

Mango, que actualment està invertint en el llançament de noves cadenes com Violeta i Mango Kids, va crear 1.200 llocs de treball el 2013 a nivell mundial, el 33% dels quals van ser a Espanya. Actualment, el grup compta amb més de 13.000 empleats a tot el món i té previst ampliar el personal en més de 2.000 persones fins a finals d’any. El grup va acabar el 2013 amb 2.700 punts de venda repartits en 105 països, després d’incorporar 50.000 metres quadrats de superfície de venda. D’aquesta manera, Mango va tancar l’any amb 600.000 metres quadrats a nivell mundial.

La companyia també va ampliar les seves instal·lacions amb la compra d’un terreny de 17.000 metres quadrats a tocar de la seva seu de Palau-solità i Plegamans. Aquesta inversió s’afegeix als plans que Mango té a Lliçà d’Amunt, on actualment construeix un nou centre logístic que tindrà 330.000 metres quadrats. En total, l’empresa invertirà més de 300 milions el 2014 destinats a obertures i reformes.

La distribució de moda avança

El creixement de Mango va coincidir l’any passat amb un augment també de l’altre gran grup català de moda, Desigual, que va guanyar 129 milions d’euros. Aquesta empresa, però, factura la meitat que Mango. En concret, l’any 2013 va vendre roba per valor de 828 milions d’euros (una xifra que va suposar un augment del 18% respecte a l’any anterior). En els pròxims anys Desigual preveu créixer a un ritme del 20% anual. Com en el cas de Mango, la majoria de les vendes del grup liderat per Thomas Meyer es van produir a l’estranger. Per mercats, Espanya va representar el 23% de la facturació de Desigual.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF