INFRAESTRUCTURES
Misc 14/08/2013

El Brasil ajorna l'adjudicació del TGV a petició d'Espanya i Alemanya

Ara
2 min
La ministra de Foment, Ana Pastor, amb els responsables del TGV de la Meca.

Barcelona.Espanya i Alemanya van demanar al govern brasiler que ajornés l'adjudicació del primer contracte del seu ambiciós projecte de tren de gran velocitat (TGV), segons va informar l'executiu del país. Finalment, la decisió es prendrà d'aquí un any i no aquest mes, com estava previst inicialment. Tot i això, el calendari d'entrada en funcionament del servei segueix inalterat: les ciutats de São Paulo, Rio de Janeiro i Campinhas quedaran connectades per TGV el 2020.

Per banda espanyola hi ha dos consorcis interessats en l'operació. En primer lloc, el que lidera el ministeri de Foment -amb Renfe, Adif i Ineco- i les empreses privades Talgo, Abengoa, ACS, Indra, Elecnor, Thales, Bombardier i Dimetronic. En segon lloc, el consorci liderat per CAF.

"Volem que hi hagi el màxim nombre de participants", va afirmar el ministre brasiler de Transport, César Borges. Per això ha arribat la decisió d'endarrerir la licitació. El canvi en el calendari afectarà la resta de trams, perquè es manté el 2015 com a data per fer la segona fase de la subhasta, en la qual es determinaran les empreses responsables del projecte d'infraestructura.

El consorci espanyol capitanejat per Foment es va alegrar ahir de la decisió del govern brasiler perquè considera que d'aquesta manera es guanya temps per analitzar "els riscos financers i tecnològics" de l'operació, valorada en 13.000 milions d'euros. L'organisme, però, va voler deslligar la petició de més temps efectuada de l'accident del tren Alvia a Santiago de Compostel·la del 24 de juliol. De fet, segons fonts d'aquest consorci consultades per l'agència de notícies Europa Press, la petició es va fer al mes de juny, abans de l'accident.

El departament dirigit per Ana Pastor pretén replicar l'èxit que va assolir el consorci espanyol a finals del 2011 a l'Aràbia Saudita, quan es va endur un contracte de 6.700 milions d'euros per construir una línia de 450 quilòmetres que connecti les ciutats de Medina i la Meca.

stats