Portada 20/10/2014

El discurs de la por no serveix ni a qui el fa

1 min

MALA COSA quan qualcú fa servir l'argument que s'acostin a ell perquè la resta del món fa molta por. Mala cosa quan qualcú arriba a pensar que el món està contra ell, que ell va bé i que, en canvi, tothom està equivocat, que ell és la taula de salvació mentre al voltant el naufragi està assegurat. Sol ser el recurs de qui no en té d'altre. Amb aquest argument no aporta cap seguretat a qui l'escolta i, per això mateix, el discurs de la por no serveix ni a qui el fa servir.

Posem-nos dins el camp del màrqueting i la publicitat. Què pensaríem si una marca de cerveses, en comptes d'intentar guanyar clients donant difusió a les seves virtuts, plantejàs un anunci escopint totes les cerveses de les altres marques? Què passaria si, a més, sortís un portaveu de la marca en qüestió advertint que les altres cerveses són molt perilloses? Per començar hauria d'anar al jutjats, retirar l'anunci o fer-ne un altre per rectificar el despropòsit. Però també s'ha de pensar que, donat que l'audiència no és tan simple, s'hauria guanyat el descrèdit de la majoria de la gent.

I, a la política, per què es permet? No és millor que cadascú defensi la seva posició, la seva gestió i el que sap fer o faria per millorar un país en comptes d'intentar fer creure que la resta de partits són com la pesta bubònica?

stats