Publicitat
Publicitat

Barroc al Festival de Pollença

L'orquestra Concerto de ' Cavalieri oferí un concert al claustre de Sant Domingo

El darrer concert del 52è Festival de Pollença que va tenir com a escenari el claustre del Convent de Sant Domingo, ja que demà dimarts el concert de clausura amb les simfonies inèdites de Michael Nyman i la World Orchestra com a protagonistes es durà a terme a l'Auditori d'Alcúdia -ambdues simfonies seran gravades per primer cop i en presència del compositor, segons està anunciat-, va fer una bona entrada i va tenir com a estrella la música barroca, a càrrec de l'orquestra Concerto de' Cavalieri, dirigida per Marcello di Lisa i Federico Guglielmo com a violí solista.

La composició del grup

El grup està format per sis violins, un viola, un violoncel, un baix i un clavicèmbal, el nombre ideal per a un concerto grosso , és a dir, ni una orquestra de cambra ni un simfònica, amb la qual cosa el concert va començar amb Concerto grosso, op VI, núm. 8 d'Arcangelo Corelli, un especialista en aquest tipus de composicions que Concerto de' Cavalieri, encara sense Federico Guglielmo, va resoldre amb solvència i correcció davant un pati de butaques gairebé ple.

La segona peça de la nit va ser la simfonia de La verità in cimento , tretzena òpera que va compondre Antonio Vivaldi i segurament una de les millors i més conegudes, i que encara de tant en tant es representa, també és veritat que no es fa amb gaire freqüència.

Quattro Stagioni

D'Antonio Vivaldi també va ser la reina de la vetllada, com no podia ser d'una altra manera, Le Quattro Stagioni , potser la música més descriptiva que s'ha escrit mai. Ja amb la presència del solista la cosa va pujar bastant de nivell. Cada nota, cada pizzicato , cada frase, cada tonalitat descriu a la perfecció el que està contant Vivaldi.

El vent a l'estiu, la pluja a l'hivern, els ocells a la primavera... fins i tot el fred es feren presents sobre l'escenari del claustre, amb la qual cosa augmentà la intensitat dels aplaudiments del respectable, per moltes i òbvies raons. Federico Guglielmo i Concerto de' Cavalieri conclogueren amb un sol bis, l'adaggio del concert de Giuseppe Tartini, de qui el solista està gravant l'obra sencera, titulat Il giorno senza esplendore e la notte senza orrore.

El claustre de Sant Domingo va tancar les portes a un festival farcit d'imprevistos i del qual el proper diumenge caldrà fer un petit balanç i sospesar el que ha estat la darrera edició d'aquest esdeveniment.