Portada 03/08/2015

Palma aposta pels carrils bicis i inicia les obres d'un nou tram

Amb la intenció de millorar la connexió entre barris, Palma ha iniciat la construcció d'un carril per a bicicletes al carrer Tomàs de Villanueva Cortès, que a la tardor arribarà fins a la carretera de Valldemossa

Constança Amengual
2 min
Josa Arola, directora general de Mobilitat, i Joan Ferrer, regidor de Mobilitat, al carrer amb obres. / ISAAK BUJ

PalmaPalma vol recuperar l'aposta per la mobilitat en bicicleta que va impulsar l'equip d'Aina Calvo. De moment, els nous responsables de l'àrea han iniciat un projecte que ja es trobava en fase final, el carril bici del carrer Tomàs de Villanueva Cortès. Però en volen fer molts més. Josa Arola, directora de Mobilitat, ha explicat que per a la tardor el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) preveu la continuació del carril bici pels carrers Pompeu Fabra i Miquel Arcas fins a arribar a la carretera de Valldemossa. Així mateix, davant la necessitat de connectar les xarxes per a bici amb les zones esportives, es farà arribar aquest tram fins al poliesportiu de Son Hugo.

Les obres del carrer Tomàs de Villanueva Cortès ja s'han posat en marxa aquest dilluns amb l'objectiu d'inaugurar el nou tram de carril bici durant la Setmana Europea de Mobilitat, que va del 16 al 22 de setembre. També es crearà un pas de vianants a l'encreuament entre aquesta avinguda i Eusebi Estada. La construcció d'illetes millorarà l'accessibilitat d'ambdós carrers i la seguretat dels vianants.

El tram, de 430 metres de recorregut, connectarà els barris de Son Oliva, Son Fortesa, Arxiduc i l'Oliverar, de manera que donarà continuïtat a la xarxa de carril bici que ja existeix en aquestes zones. També permetrà la unió d'aquests amb el centre de Palma i la resta de la ciutat. En aquest sentit, Joan Ferrer, regidor de Mobilitat de Palma, ha afirmat que “és una reivindicació que no només hi hagi carrils per a bicicletes al centre, sinó també més enllà d'Avingudes”.

La reordenació de l'avinguda provoca canvis en la circulació de la zona. La ubicació del carril bici a la calçada força la retirada de 15 places d'estacionament. Per compensar-ho, s'afegiran set llocs al carrer Enric Granados. A més, hi haurà novetats relacionades amb els canvis de sentit. El gir cap a l'esquerra a Tomàs de Villanueva Cortès ja no serà possible, però com a alternativa es podrà efectuar als carrers Julián Gayarre i Isaac Albéniz. El bus de l'EMT també modificarà el seu recorregut per adaptar-se a la nova ordenació.

Mobilitat ha destinat un pressupost de 26.700 euros a l'obra. Per tal de difondre el projecte entre els veïns, es deixaran fullets als edificis i als parabrises dels cotxes aparcats. El divendres passat Joan Ferrer i altres membres d'aquesta àrea es reuniren amb l'Associació de veïns de Son Oliva i Son Costa per comunicar-los el projecte. Representants de l'associació han declarat que, tot i que respecten la decisió d'ubicar el carril a la calçada, hi ha veïns que estan preocupats per la reducció de l'espai d'aquesta per als cotxes. Com que es tracta d'un carrer amb molt de trànsit, alguns preferien la ubicació del tram a la vorera més ampla.

stats