Portada 25/01/2015

Tan important i tan poc enrenou

2 min

Encara que divendres passat hi va haver una petita protesta de treballadors de l'aeroport de Menorca i aquest dilluns n'hi ha una de prevista a Son Sant Joan, la veritat és que la privatització d'Aena, pel que fa a Balears, ha aixecat molt poques veus en contra, ni tan sols s'ha manifestat gaire la preocupació que mereix aquesta decisió unilateral del govern espanyol.

Per a unes illes com aquestes, i no només ho dic en referència al turisme com a principal font d'ingressos, sinó pels illencs mateixos, els aeroports i la seva gestió són un servei d'inqüestionable interès públic. Valgui només com a exemple el que està passant a Menorca des que les companyies d'aviació, ja totes privades, varen començar a reduir vols per motius econòmics: la temporada ha tornat més curta que mai i hi han arribat menys turistes.

El govern espanyol, en comptes d'optar per transferir la gestió dels aeroports a les comunitats autònomes (recordem que el de Palma és un dels aeroports més rendibles per a l'Estat), ha preferit la privatització. I, per no exigir-li, aquí no li hem demanat ni les conseqüències que pot tenir per a Balears en la seva principal via de connectivitat (aquí només hi ha mar o aire), si hi haurà reducció de vols, si encara seran més cars l'aparcament i les taxes aeroportuàries (amb la consegüent pèrdua de competitivitat), què passa amb la concessió de botigues i negocis diversos, amb les facilitats per al trànsit de passatgers, amb la qualitat del servei i un llarg etcètera de qüestions que ens haurien d'haver aclarit, almanco per deixar-nos mínimament conformes, abans de posar-ho en mans privades.

Però aquí, ni l'equip de govern de Palma, ni el Govern balear no hi han posat cap emperò. Això és, una vegada més, una mostra del que suposa la servitud davant el partit a Madrid, en comptes de preocupar-se i prioritzar els interessos de la ciutadania de les Illes.

stats