Publicitat
Publicitat

Claudia Albons, la bloguera mallorquina de moda

Encant, estil propi i capacitat de mostrar la moda del carrer, claus per triomfar a la xarxa

Quan el Facebook només el coneixien quatre gats i el Twitter encara no existia, hi havia una xarxa social on tots els adolescents havien de tenir-hi compte sí o sí: Fotolog. S'hi podia penjar una fotografia cada dia i adjuntar-hi un petit text amb un espai per als comentaris dels amics. L'any 2006, Claudia Albons era una d'aquestes adolescents. Quan va obrir-hi un perfil, només per estar en contacte amb els seus amics, poc s'imaginava que el seu estil la portaria fins a la Setmana de la Moda de París i que acabaria col·laborant amb firmes com Guerlain, Mercedes-Benz, Stella McCartney, Lottusse, Levi's, H&M, Adidas, Nissan, Stradivarius, Timberland i Absolut, entre moltes altres.

El 2006, però, encara era una noia de Palma que s'ho passava bé compartint els seus estilismes i les seves opinions sobre llibres, música, art, viatges i tendències amb els seus amics. Fins que un dia es va adonar que rebia moltes visites i que la bústia de comentaris de Fotolog quedava saturada amb els missatges de gent que ni tan sols coneixia. Així és com va decidir obrir un blog, Missmarbles.net. "Vaig començar-lo per la necessitat d'expressar-me de manera més lliure, per poder penjar més textos i més fotografies i estar en contacte amb la gent que tenia els mateixos interessos que jo. Ho feia com un hobby , en cap moment ho vaig pensar com una feina", explica a l'ARA aquesta mallorquina amb ascendència russa i francesa.

Viure d'un blog

L'any 2010 va començar a rebre propostes de firmes que li demanaven fer accions conjuntes. "Va ser una època en què hi va haver un boom de bloguers que feien col·laboracions amb marques. A mi em va semblar una bona oportunitat per conèixer gent i per estar en contacte amb les firmes que m'agradaven", argumenta, i subratlla que al llarg d'aquests anys també ha hagut de dir no a moltes ofertes: "Rebem propostes de tot tipus de marques, des de joguines eròtiques fins a firmes de llenceria. En aquest aspecte, cadascú es fixa el seu límit".

Els ingressos d'una bloguera depenen del nombre de visites del blog. A banda de la publicitat en forma de bàners, les marques es poden posar en contacte amb elles perquè les mencionin en alguns dels seus posts o per convidar-les a esdeveniments. "Mai es paguen menys de 200 euros per un post al blog", explica. Pel que fa als esdeveniments, els cobreix perquè li agrada: "Poder anar a les setmanes de la moda de París, Madrid i Barcelona és un luxe". Amb 23 anys, Albons pot viure dels ingressos del seu blog, on rep unes 50.000 visites al mes. I això sense tenir-hi dedicació completa, ja que també estudia la carrera de periodisme a Barcelona i aquest any l'agència Francina Internacional (d'on va sortir Judith Mascó) l'ha fitxat com a model.

Sobre què la diferencia d'altres blogueres, respon: "Potser de mi agrada aquest toc surfer i una mica illenc que em ve de la meva terra".

Si no està de vacances a Palma, el seu dia a dia passa entre sessions de fotos, esdeveniments, correus electrònics, lectures per escriure al seu blog i... compres. "Però no tantes", avisa Albons amb un somriure. "A vegades em concedeixo un capritx, però normalment el que guanyo ho guardo per viatjar o ho estalvio", explica, i afegeix que no es compra "coses luxoses", i que prefereix anar a les botigues de tota la vida.

Tot i això, el seu armari de Barcelona, confessa, està ple de roba i complements. A Palma té un gran vestidor -el somni de tota fan de la sèrie Sexo en Nueva York -, que comparteix amb la seva mare: "A ella li agrada molt vestir bé, i de petita sempre em deia que les noies havíem d'estar guapes". Albons, però, encara no té clar que això sigui el que ella busca: "El meu objectiu no és viure del meu blog. Necessito fer més coses i veure el món des del màxim d'angles possibles". Mentre acaba la carrera de periodisme, però, explica que gaudeix de "poder crear alguna cosa bonica i de tenir relació amb gent que potser no has vist mai però a qui pots inspirar".

Estil del carrer i proximitat al públic

Alguns dels bloguers més coneguts i que també reben tot tipus d'invitacions són la barcelonina Aida Domènech (www.fashionsalade.com/dulceida), el gallec Pelayo Diaz (www.katelovesme.net) i la que fins ara ha aconseguit més reconeixement mundial, la italiana Chiara Ferragni (www.theblondesalad.com).

"Jo crec que el que agrada de nosaltres és que som noies normals, amb encant, però sense ser models d'alta costura. Som pròximes i adaptem la moda al nostre cos, i mostrem l'estil del carrer", conclou Albons.