Publicitat
Publicitat

La majoria de centres no han aprovat la Programació General Anual perquè inclou el TIL

Segons una enquesta feta per l'Assamblea de Docents al 49,8% dels centres educatius, un 68,8% del total no aprova el PGC

L'Assemblea de Docents ha assegurat aquest dijous que la majoria dels centres educatius de les Balears no han aprovat la Programació General Anual (PGA) , "com a mostra de rebuig a la implantació del projecte del Tractament Integrat de Llengües (TIL)". L'entitat ha fet una enquesta a la que han respost 131 centres (49,8% del total), 90 dels quals no han aprovat el PGA (un 68,8% del total). 41 centres, en canvi, el 31,2%, sí que ha donat el vistiplau a la programació.

En el cas dels centres d'infantil i primària, dels 92 dels que l'Assemblea ha rebut resposta, 57 no han aprovat la programació i 35 sí, però dels que sí 20 han exclòs el projecte TIL de la PGA, 10 han presentat informes desfavorables a la imposició del TIL i 5 l'han aprovat sense esmenes. A secundària, per la seva banda, dels 39 centres que han informat a l'Assemblea de Docents, 33 no han aprovat la PGA i 6 sí.

L'Assemblea de Docents considera que la no aprovació del PGA "respon a una nova mesura de força contra la imposició, per part de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats del decret TIL, la qual afecta de manera directa a l'autonomia del centre i a aspectes pedagògics fonamentals".

Segons el parer de l'entitat, la implantació del TIL limita l'autonomia de centre i de claustre per elaborar projectes educatius en funció del context social i cultural i de les característiques de l'alumnat que hi ha a cada centre i no garanteix l'atenció als alumnes amb necessitats educatives.

L'assemblea ha criticat a més que el TIL no inclogui aportacions metodològiques sobre la seva aplicació, no aclareixi els criteris d'avaluació, no hi hagi una formació específica suficient del professorat per impartir classes en anglès ni prou recursos humans per fer-ho amb garanties.

L'entitat assenyala que amb la seva aplicació a l'alumnat deixarà d'aprendre bona part de la matèria relacionada amb les assignatures impartides en anglès.