Publicitat
Publicitat

"L'article no descriu l'Amazon que jo conec": el mail de Jeff Bezos als seus treballadors després del reportatge sobre les condicions laborals

La investigació del 'New York Times' obre un debat intern a la companyia

El reportatge de 'The New York Times' sobre les condicions laborals a Amazon,  que l'ARA va publicar aquest diumenge traduït en català, ha obert un debat intern entre els seus treballadors sobre les pràctiques i la cultura empresarial del gegant de la distribució.

El text, més enllà d’un ambient d’urgència i rapidesa, descrivia un clima laboral gairebé insuportable en què es traspassen els límits de la legalitat amb treballadors plorant, un sistema intern per delatar col·legues als caps, l’obligació de contestar mails de matinada i, fins i tot, penalitzacions en cas de faltar a la feina després de tenir un càncer.

Després del rebombori que va aixecar l’article en una companyia que dóna feina a més de 180.000 treballadors arreu del món, el dilluns següent tots els empleats de les oficines d’Amazon a Silicon Valley van esmorzar amb un correu electrònic del seu amo, Jeff Bezos, que es mostrava sorprès i afirmava que no reconeixia la companyia descrita al reportatge del rotatiu nord-americà. A més, Bezos els demanava que si coneixien algun d’aquells casos li enviessin un correu directament o ho fessin saber al departament de recursos humans.

"L'article no descriu l'Amazon que jo conec o els considerats 'amazonians' amb qui treballo cada dia", afirma Bezos en el correu electrònic. El fundador, a més, demana als treballadors que avisin el departament de recursos humans si tenen coneixement de qualsevol dels abusos que descriu el diari nord-americà. Aquest és el correu íntegre enviat per Bezos als seus treballadors, segons ha tret a la llum GeekWire.

Estimats 'amazonians',

Si no ho heu fet, us animo a llegir amb cura aquest (molt llarg) article del 'New York Times':

http://www.nytimes.com/2015/08/16/technology/
inside-amazon-wrestling-big-ideas-in-a-bruising-workplace.html

[ La versió en català publicada a l'ARA]

També us convido a llegir aquesta perspectiva diferent d'un Amazon actual:

https://www.linkedin.com/pulse/amazonians-response-inside-
amazon-wrestling-big-ideas-nick-ciubotariu

És per això que us escric: L'article del NYT mostra anècdotes que descriuen pràctiques gerencials sorprenentment insensibles, que inclouen persones tractades sense empatia mentre passaven per tragèdies familiars i greus problemes de salut. Si coneixeu alguna història com les explicades, vull que les feu arribar a Recursos Humans. També podeu enviar-me un correu electrònic directament a jeff@amazon.com. Encara que sigui insòlita o aïllada, la nostra tolerància a qualsevol falta d'empatia ha de ser zero.

L'article va més enllà de les presentació d'anècdotes aïllades. Afirma que la nostra intenció és crear un lloc de treball sense ànima, distòpic, on no hi ha diversió i no s'hi riu. Un cop més, no reconec aquesta Amazon i espero que vosaltres tampoc. En termes generals, no crec que cap empresa que adopti l'enfocament retratat pugui sobreviure, i molt menys prosperar, en el competitiu mercat de contractacions tecnològiques d'avui. Les persones que contractem aquí són el millor del millor. Son reclutats cada dia per altres empreses de classe mundial, i podeu treballar a qualsevol lloc que desitgeu.

Crec fermament que qualsevol persona que treballi en una empresa que realment sigui com es descriu en el NYT estaria boja si s'hi quedés. Sé que jo deixaria aquella companyia.

Però, espero, que no reconegueu l'empresa descrita. Amb sort, us divertiu treballant amb un grup de companys brillants, ajudant a inventar el futur, i rient en el camí.

Gràcies,

Jeff

Etiquetes