Publicitat
Publicitat

FMI: l'economia s'enforteix, però la recuperació encara és fràgil

El Fons alerta de riscos relacionats amb les economies emergents i la baixa inflació

L'economia s'ha enfortit globalment i creixerà més de cara al 2015 però encara hi ha alts riscos relacionats amb les economies emergents i la baixa inflació. Així ho preveu el Fons Monetari Internacional (FMI) en el seu informe semestral 'Perspectives Econòmiques Globals'. L'estudi remarca que "la recuperació global encara és fràgil malgrat les millors perspectives". L'organisme internacional aconsella a les economies més desenvolupades mantenir les polítiques monetàries actuals, però considera que encara cal una major relaxació d'aquestes polítiques a la zona euro. 

Seran les economies més desenvolupades les que contribuiran al repunt. Països com els Estats Units creixeran més d'un 2%, un punt més respecte a l'any 2013. Segons l'FMI les polítiques monetàries d'aquests països encara donen suport al creixement. Segons l'FMI, una normalització ràpida de la política monetària als Estats Units podria provocar "turbulències financeres" en els països emergents. 

En aquest sentit, l'informe alerta de "riscos significatius" lligats a les economies emergents i a la baixa inflació global. L'FMI alerta que "un possible gir en el flux de capital fa que existeixi la preocupació sobre els riscos relacionats amb les notables necessitats de finançament extern i una devaluació caòtica de les monedes". Tot i això, l'organisme preveu que aquestes economies creixin un 4,9% aquest any i un 5,3% el següent. 

Pel que fa a la inflació, les economies més desenvolupades també topen amb el risc lligat a la baixa inflació, sobretot a la zona euro. L'estudi de l'FMI assenyala que "si aquesta tendència s'accentua i arriba a la deflació, provocaria majors tipus d'interès reals, un increment en la càrrega de deute públic i privat, menys demanda i menys producció". Per contrarestar aquests riscos, l'organisme internacional recomana mantenir les polítiques monetàries actuals en països amb una economia més desenvolupada. 



Etiquetes

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF