Publicitat
Publicitat

El que aplana el camí d'Esquerra

El que "aplana el camí d'Esquerra Republicana" no són ni TV3, ni Polònia , ni RAC1. La veritable piconadora és aquest ús verbal: "Heu". L'ha fet servir en Duran parlant amb membres del partit, segons que ha filtrat el Diari de Girona . "Sé que els alcaldes heu de penjar estelades..."

Diria que mai, en una conversa en petit comitè, l'Oriol Junqueras o l'Anna Simó farien servir aquest "heu", que suggereix que l'acte de penjar les estelades al balcó no és un acte sincer, sinó de màrqueting. Podrien dir moltes altres coses, qui sap si lamentables, però aquesta no.

Passa així al món de l'alimentació. De cop, els experts en vendes detecten que els consumidors preferim gastar productes ecològics. Per tant, s'apressen a treure una línia de pa ecològic. Li posen un nom que suggereixi "tradició", al súper el col·loquen en uns prestatges fets expressament, de fusta envellida, i en fan una campanya publicitària a la tele. Però un dels accionistes de la multinacional, en petit comitè, se'n burla. A ell, l'ecologia li la porta fluixa. El que vol és no perdre quota de mercat.

Fa uns dies, en Duran deia que la gent vota la fórmula original abans que la còpia. Trobo que no sempre. Però sí que trobo que el que demanem els consumidors (de pa ecològic o d'estelades al balcó) és autenticitat i convicció. Qualsevol empresari pot gastar-se la pasta fent anuncis que suggereixin que les cinquanta mil unitats diàries del seu pa de motlle les fa un forner afable i rodanxó que s'aixeca a les cinc del matí per coure'l llesca per llesca en un forn de llenya. Però això no impedirà que els consumidors que encara no siguin idiotes del tot, si volen pa de debò, vagin al forner de tota la vida. Perquè ja era ecològic fa vint anys, però no per estratègia, sinó perquè no li surt d'una altra manera.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF