Publicitat
Publicitat

La por de deixar de guanyar tant

El negoci és el negoci. I mentre pressionaven el Govern perquè no aplicàs els nous imposts, acumulaven begudes per mitigar-ne els efectes. Tenen tots els fronts coberts, aquests hotelers nostres. Per això han arribat on han arribat. Perquè sempre han tingut clar que allò més important és mantenir el marge de beneficis. Se n'anaren al Carib quan aquí es va estretir la cosa i acumulen ara begudes perquè s'havia d'aplicar un impost que n'hauria apujat el preu. Passen els anys i encara queden mentalitats de postguerra, de fer rebost. Ara bé, fa 60 anys la mentalitat d'arreplegar per poder tenir responia a un context de misèria, però ara l'acumulació per continuar guanyant molt només respon a la cobdícia. Sobretot si el que es pretén és esquivar un impost que ha de repercutir en una millora en la societat. No negaré la contribució dels hotelers a l'hora de convertir aquestes illes en un referent mundial del turisme, però que ningú no s'engani, no són ONG. Els mou la por de deixar de guanyar tant.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF