Publicitat
Publicitat

El nou repte televisiu: fugir durant un mes de la persecució policial

Els participants de ‘La huida’, que està a punt d’arribar a #0, s’hauran d’escapolir d’un equip de detectius

En un món farcit de càmeres de seguretat, on qualsevol trucada telefònica pot ser  interceptada i analitzada per empreses i serveis d’intel·ligència i on les operacions amb targeta de crèdit deixen un rastre que pot ser resseguit des de qualsevol lloc del món, fer-se invisible davant dels serveis de seguretat que es dediquen a estirar aquests fils sembla un somni cada vegada més irrealitzable. Però els quinze participants de  La huida estan convençuts que no és impossible, i s’han proposat demostrar-ho. El seu objectiu serà passar-se 28 dies desapareguts, esquivant constantment la vigilància d’un equip d’experts que treballarà per localitzar-los.

La seva aventura ja està rodada, però els espectadors la podran seguir a partir de divendres de la setmana vinent a les 21.30, quan #0 estreni La huida, un format “absolutament innovador” que, segons Movistar+, “barreja tècniques de documental amb un format d’entreteniment i una estructura narrativa pròpia de la ficció”. “És un veritable thriller, assegura Macarena Rey, consellera delegada de Shine Iberia, la productora del programa. El format va ser un èxit d’audiència la tardor passada  al Channel 4 britànic i actualment prepara la segona edició al Regne Unit i està a punt d’arribar als EUA, Dinamarca, Holanda, Rússia i la Xina. Movistar+ assegura que s’ha convertit en “l’última gran revelació de la televisió mundial”.

A la versió espanyola, tots els participants competeixen per parelles tret d’un que ho fa individualment. I la seva única motivació per apuntar-se al programa és la satisfacció personal de superar el repte, ja que la cadena no donarà cap premi als que ho aconsegueixin. Tots ells van saber que els havien seleccionat per participar en el programa quan un representant de l’espai va trucar a la porta de casa seva i els va dir que tenien dos minuts per recollir les coses i fugir. En aquell moment va començar una cursa de 28 dies durant els quals es van convertir en el centre d’atenció d’un equip d’investigadors dedicats a caçar-los.

Al capdavant d’aquest grup de detectius hi ha el comissari principal honorari de la Policia Nacional, Ángel Galán, que acumula 45 anys d’experiència al cos. “És molt fàcil desaparèixer, però és molt difícil mantenir-se desaparegut”, adverteix. Ell coordina un equip en què hi ha també un altre excomissari de la Policia, una psicòloga forense, una investigadora privada, un analista digital i vuit detectius de camp que persegueixen els fugitius sobre el terreny i que, segons Movistar+, durant el rodatge van recórrer “més de 12.500 quilòmetres” i van visitar un centenar de localitats espanyoles seguint el rastre dels concursants.

Els recursos que utilitzaran els investigadors per a la seva persecució van des de les imatges de càmeres de seguretat fins al rastreig de matrícules, telèfons mòbils i targetes de crèdit, passant per interrogatoris i escorcolls a casa dels concursants i dels seus familiars i amics. És a dir, les mateixes estratègies de què disposarien en el cas d’una investigació real, sense superar en cap cas els límits que marca la llei. De fet, el programa compta fins i tot amb l’assessorament d’un jutge que garantirà que els detectius no s’excedeixin en les seves competències.

Cada parella de concursants estarà acompanyada permanentment per una càmera, però, segons la productora, això no comprometrà la seva fugida: Shine Iberia explica que va crear “dos equips de rodatge totalment independents i estancs” per evitar que hi hagués interferències entre el seguiment dels concursants i el dels investigadors.

Segons el director de #0, Fernando Jerez, La huida va ser el primer format de prime time que va contractar la cadena. “El vam veure i ens va semblar indiscutible. Incorpora innovació, novetat i diferenciació, uns elements que busquem també per a #0”, reflexiona.

Etiquetes