Publicitat
Publicitat

MITJANS PÚBLICS

TV3 tindrà personal estable a la delegació de la Catalunya del Nord

La cadena perd un 12% més en publicitat del que havia previst

TV3 va tancar ahir la històrica corresponsalia de Perpinyà que encapçalava el periodista Pere Codonyan. El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Brauli Duart, ha explicat que confia poder tornar-la a obrir aviat, amb personal propi de la casa. Així ho revelava ahir en compareixença parlamentària, en què, a banda de les preguntes dels grups polítics, va voler presentar també, a iniciativa pròpia, el nou model de cobertura territorial per als mitjans de la CCMA, que ha comportat la liquidació de tots els contractes amb productores i periodistes freelance .

El nou model es basa a desplaçar personal contractat per TV3 i Catalunya Ràdio arreu del territori. Una de les novetats és la posada en marxa d'aquí uns dies de la nova seu a Tortosa, cedida per la Generalitat i en la qual treballen dos periodistes de la casa de les comarques de l'Ebre. Recentment també s'ha habilitat un local a la Seu d'Urgell, cedit per l'Ajuntament. Els comitès d'empresa i professional de TV3 han criticat aquest model, ja que entenen que, amb menys personal en total sobre el territori, segur que es notarà en la cobertura informativa.

Alerta pels anuncis

Durant la sessió de control es va fer públic també que la recaptació publicitària de TV3 ha estat aquest primer trimestre un 12% més baixa del que preveia l'avantprojecte de pressupostos. En el cas de Catalunya Ràdio, la caiguda ha estat del 3,9% (en tots dos casos, sobre una previsió que ja comptava ingressar un 10% menys en concepte de publicitat respecte al 2012). La CCMA opera de moment amb un avantprojecte de pressupost, que preveu una aportació del Govern de 225 milions. Si es confirma la tendència a la baixa de la publicitat, s'hauran d'endurir les retallades, ja que les televisions autonòmiques no estan autoritzades per generar dèficit. Sobre l'ERO que plana a TV3 i Catalunya Ràdio, Duart va insistir que es tractava de l'última opció i ho va desvincular, en tot cas, del procés d'unificació de tots els mitjans en una única empresa.