Publicitat
Publicitat

Neix l’ARA Andorra per donar a conèixer el país a l’exterior

L’ARA estrena edició a Andorra amb un diari digital i suplements periòdics en paper

Un grup d’empresaris andorrans ha impulsat la creació de l’edició de l’ARA a Andorra, que ahir es va sumar a les edicions de Catalunya, Balears, País Valencià i Comarques Gironines, amb l’estrena del portal digital i la presentació del projecte. El nou mitjà ofereix l’actualitat informativa al seu portal www.ara.ad i suplements periòdics en paper per “explicar Andorra als territoris de parla catalana”. L’acte de presentació ha comptat amb la presència dels impulsors del projecte, així com Antoni Bassas i Xavier Bosch en representació de l’ARA i el ministre de Turisme andorrà, Francesc Camp.

L’editor de l’ARA, Antoni Bassas, ha assegurat que el nou projecte beneficiarà les dues parts, ja que l’ARA “pot incorporar la informació de tot un país, i les notícies andorranes es difondran a gairebé dos milions de lectors mensuals”. A més, Bassas ha indicat que els mitjans de comunicació creen vincles que poden estar per sobre de les fronteres polítiques, i que l’ARA Andorra neix amb la intenció que el vincle entre Catalunya i Andorra “sigui més fort que la frontera”. En aquest sentit, creu que als països de parla catalana hi ha fronteres polítiques però no culturals, i que tampoc n’hi hauria d’haver a l’espai comunicacional.

L’escriptor i un dels impulsors del diari ARA Xavier Bosch, també present a l’acte, va parlar del naixement del diari català ara fa tres anys en plena crisi amb la intenció de ser un referent i donar veu a noves opinions. En aquest sentit, espera que el nou projecte de l’ARA Andorra segueixi els objectius que es va marcar l’ARA en el seu inici el 2010.

“Un mitjà positiu”

Per la seva banda, la presidenta de l’ARA Andorra, Montserrat Cardelús, va explicar que el nou mitjà neix amb l’objectiu d’acostar, “de manera fluida, continuada i en multiformat”, l’actualitat andorrana als territoris de parla catalana i de ser “un mitjà positiu”. Va remarcar, a més, que són conscients de la responsabilitat dels mitjans de comunicació i va destacar: “Volem ser un altaveu de la societat andorrana”, i donar cabuda a totes les persones que cada dia ajuden a construir “la nostra Andorra”.

De fet, la posada en marxa d’aquest nou mitjà de comunicació arriba en un moment en què Andorra està experimentant uns grans canvis a escala social, econòmica i fiscal. L’obertura econòmica, l’acostament a la Unió Europea, l’homologació del marc fiscal i la diversificació turística són alguns dels exemples de les reformes recents del país i que Ara.ad vol donar a conèixer.

A l’acte hi van assistir unes 200 persones, entre les quals diversos representants del món polític, econòmic, social i cultural del país. El ministre de Turisme, Francesc Camp, que ha donat suport a la iniciativa, va agrair el “risc i la valentia” dels seus impulsors. Camp creu que el nou mitjà és una gran oportunitat per a Andorra, tenint en compte els vincles turístics i econòmics amb Catalunya. A més, considera que, si bé fa pocs anys Andorra era un paradís fiscal, ara ha iniciat un seguit de reformes “que necessiten professionals i mitjans que puguin explicar-les més enllà de les nostres fronteres”.