Publicitat
Publicitat

TELEVISIÓ

L'audiència aprova les estrenes de 'prime time'

La majoria de novetats de la temporada televisiva donen bons resultats a les cadenes

La temporada televisiva s'acabarà aquest estiu amb més alegries que decepcions. Tres concursos d'habilitats - La Voz , Splash! i MasterChef - han estat les grans revelacions, però la majoria de formats de prime time estrenats aquest curs han tingut bons resultats. No es pot dir el mateix, en canvi, de les novetats de tarda, que, en general, no han estat ben rebudes.

Aquest és un balanç de la temporada per cadenes.

La 1

Una temporada de mínims tot i l'èxit dels clàssics i les novetats

El primer canal de TVE va camí de tancar la pitjor temporada de la història, amb una quota de pantalla del 10,8% a l'Estat. Bona part de la responsabilitat del descens la tenen els espais informatius, que arriben a final de curs amb quatre punts menys de quota que l'any passat. La programació de tarda no ha contribuït a compensar-ho: +Gente va ser cancel·lat pels mals resultats, Tenemos que hablar acaba de desaparèixer després de tres mesos en antena i el concurs Letris té de moment un 4,1% de share . Se salva de la crisi la nova telenovel·la Gran Reserva. El origen , que obté un meritori 9,7%.

Al prime time , en canvi, el canal públic ha tingut més alegries. Va començar amb el fracàs de la sitcom Stamos okupa2 , però l'estrena d' Isabel al setembre -que va arribar al 19,9% de share - i la reaparició de clàssics com Cuéntame i Águila Roja , que no han fallat, van fer revifar les nits del canal. La cirereta l'ha posat MasterChef , que tancarà la temporada convertit en una de les revelacions, amb 3,2 milions d'espectadors i un 16,7% de quota mitjana.

Telecinco

'La Voz', triomfador indiscutible de la temporada

La temporada del canal de Mediaset es podria resumir amb un sol títol: La Voz . El concurs de talents va obtenir una impressionant mitjana de 4,7 milions d'espectadors i un 32,7% de share a Espanya, i és un dels grans responsables que la cadena tanqui la temporada líder, amb un 13,7% de quota. Una altra estrena que hi ha ajudat és ¡Mira quién salta! , que sense fer tant rebombori com el seu homòleg d'Antena 3, Splash! , va obtenir millors resultats i va fregar el 20% de share . La resta d'estrenes de Telecinco han fluixejat més: La hora de José Mota va tancar amb un 13,4% de quota però li va costar arrencar, i ni Familia ni El don de Alba van aconseguir els resultats desitjats. Pel que fa a Gran Hermano , l'edició d'enguany ha estat la menys vista, però, tot i així, va tancar amb 2.571.000 espectadors i un 18,4% de quota.

Antena 3

El fenomen efímer de 'Splash!' i l'encert de quedar-se 'Amar'

El gran èxit de la temporada del canal d'Atresmedia va ser Splash! , tot i que després d'una arrencada apoteòsica l'audiència se'n va anar cansant i va dir adéu amb una mitjana de 2,5 milions de seguidors. No va passar el mateix amb Tu cara me suena : la segona temporada va millorar els resultats de la primera. L'altre gran encert va ser llançar la seqüela d'Amar en tiempos revueltos , Amar es para siempre , que acumula un 13,6% de quota, quatre dècimes més que la mitjana del canal. També li va donar bons resultats la compra de sèries estrangeres - Érase una vez i, sobretot, La Biblia -, i, en canvi, l'estrena de ficcions pròpies no ha funcionat tant -especialment en el cas d' Imperium -. Però el gran fracàs d'Antena 3 va ser el concurs Te lo mereces , cancel·lat a l'octubre després de només tres entregues.

La Sexta

L'esclat d'Évole i Wyoming i el descobriment de Chicote

De les moltes novetats que La Sexta ha incorporat a la graella, la més destacada és Pesadilla en la cocina , que va tenir un 10,5% de share en la primera temporada, a la tardor, i ha pujat fins al 12,2% en la que s'emet actualment. Les altres revelacions de la temporada han estat dos formats que ja formaven part de la graella: El intermedio -que va camí de fer la millor de les seves set temporades- i Salvados , que va tancar l'etapa de tardor amb 2,7 milions d'espectadors i ha crescut fins als tres milions i pràcticament el 15% de share a la primavera. A banda d'això, els nous formats informatius de prime time - El objetivo , La Sexta noche i Equipo de investigación - han donat bons rèdits a la cadena, igual que la sèrie The following.

En canvi, els problemes vénen amb les novetats de tarda: Así nos va no arriba al 4%, ¡Taxi! es queda amb un 2,8% i Más vale tarde fa un 4,2%.

Cuatro

Èxit de la ficció estrangera i dels espais per formar parelles

Cuatro va començar la temporada amb la segona entrega de ¿Quién quiere casarse con mi hijo? , que va millorar les dades de la primera, i l'acabarà amb un format similar que va camí de repetir els bons resultats: Un príncipe para Corina acumula 1.550.000 espectadors i un 8,3% de quota. Un altre format propi que li va funcionar va ser Palabra de gitano , que va fer un 9,5% de share . Pel que fa a la ficció internacional, totes les incorporacions -Spartacus: dioses de la arena, Un mundo sin fin , Elementary i Homeland - han superat la mitjana de la cadena, situada en el 5,9%.

Els mals resultats s'han concentrat a la tarda: el concurs Money time només va durar cinc setmanes i va ser retirat en quedar-se amb un 2,7% de quota, mentre que Te vas a enterar es manté a la graella tot i tenir una mitjana del 3,8%.

TV3

Gran retorn de 'Polseres' i els espais diaris creixen

Pel que fa a Catalunya, TV3 tancarà la temporada havent estat líder tots els mesos, amb una mitjana que vorejarà el 14,1%. El moment estel·lar va ser el retorn de Polseres vermelles : el primer capítol va arribar als 842.000 espectadors i el 25% de quota, i tot i que el seguiment va anar a la baixa, la temporada es va acabar amb una mitjana del 20,6%. Entre les estrenes, l'altre gran encert ha estat La meva , que arriba al 18,3%, mentre que Lletra petita va fer un satisfactori 13,6%. Per sempre (o no) , en canvi, acumula un 10,4%. L'altra novetat de la temporada, La partida , ha tingut dificultats per fer-se un lloc a la nit dels dissabtes i obté tot just un 8,6% de quota.

Mentrestant, els programes diaris en general han crescut: tant La Riera -amb un 25% de quota- com Divendres -amb un 14,8%- han obtingut els millors registres de la seva història, mentre que Els matins , en el seu segon curs amb Ariadna Oltra al capdavant, també han pujat.

IB3

'Això és mel' i 'Uep! Com anam?' consoliden l'audiència

Les darreres dades del mes de maig varen situar IB3 com l'única autonòmica que havia crescut respecte del maig de fa un any. L'audiència mitjana va ser del 6%, però hi ha programes de producció pròpia que superen el 9% d'audiència mitjana, com La mirada migdia (9,9%), Això és mel (9%) i, sobretot, Uep! Com anam? (10%).