Publicitat
Publicitat

TELEVISIÓ

IB3 bat rècords d’audiència en línia

S’apropa a les 800.000 visites en 30 dies, un 64% més que al juny de l’any passat

Les plataformes digitals d’IB3 aconsegueixen màxims des de la seva creació. Les dades del mes de juny confirmen que la web i les aplicacions de l’ens varen arribar a les 796.000 visites en 30 dies. És un increment d’un 64% respecte del juny de l’any passat. La més visitada va ser la web d’IB3 TV, que es va acostar a les 500.000 visites (un increment del 98% en 12 mesos). Per part seva, la ràdio, amb més de 12.000, també va experimentar un creixement pròxim al 100%.

Els continguts a la carta, a més, també generen cada vegada més interès. Al juny es registraren 198.000 usuaris, un 10% més que el juny del 2016. Pel que fa a l’app mòbil, supera els 85.000 usuaris mensuals, un 85% més que l’any passat.

A més d’aquest constant creixement que s’ha accelerat els darrers mesos en els webs de televisió, ràdio i en l’app, també cal destacar l’altra gran plataforma que fa servir l’ens, que és Youtube, a la qual a poc a poc es dediquen més esforços i es creen continguts específics. Així, el mes de juny d’enguany es registraren 206.000 visualitzacions al canal de la cadena.

Notícies

El canal específic de notícies va arribar a les 86.000 visualitzacions en un mes, que suposen un augment del 141%. Esports va tenir 150.000 visualitzacions, un 148% més que el mes de juny del 2016. A més, els esports fan un rècord en el temps mitjà de reproduccions, que en un any ha crescut un 319%. És a dir, molta més gent mira durant més temps els continguts esportius a IB3.

Un dels plats forts de la programació en línia d’IB3 el passat mes de juny varen ser les festes de Sant Joan. A més d’emetre en directe les retransmissions via web, fet que va provocar un seguiment massiu des de molts punts del planeta -els directes del primer toc de flabiol i el Caragol del Born varen ser el més seguit del dia de la web d’IB3 amb 13.600 visites, el 45,82% del total de la web d’IB3 TV-, es va crear un canal específic a Youtube que va superar les 15.000 visualitzacions.

Pel que fa a la web, va registrar els dies 23 i 24 de juny 41.833 visites entre IB3 TV, Ràdio, TV a la Carta i app, cosa que suposa un 242% més que en dos dies normals. El punt més àlgid del dia va ser amb el primer toc de flabiol, a les 13.00 h, amb 4.974 visites i 1.187 sessions. Les ciutats que més ho seguiren foren Palma, Barcelona, Tres Cantos, Madrid, València, Eivissa, Maó, Sevilla i Inca.

A les xarxes socials l’activitat també va ser molt gran. A Facebook va ser on es van compartir més vídeos. Entre el 22 i el 30 de juny es va arribar a les 127.467 persones. En concret, es van realitzar 36.121 reproduccions de més de tres segons. A aquesta aplicació, també es va assolir un màxim històric d’una publicació a les xarxes. A través del compte d’IB3 Notícies, es van assolir les 116.00 reproduccions en un vídeo d’un fragment de la retransmissió dels Jocs del Pla, en el moment que la banda municipal de Ciutadella interpreta un dels èxits musicals de l’estiu.

Dispositius

Pel que fa als dispositius, l’ordinador ha estat el més emprat (50%) seguit pel telèfon mòbil (31%) i la tauleta (10%), que ha estat el tercer dispositiu més usat. Si s’analitza només el consum d’un determinat contingut, com ara les notícies, en aquest cas el 73% de les consultes es fa des del mòbil, el 18% des de l’ordinador i el 7,45% des de la tauleta.

De fet, el portal de notícies i els directes són els dos elements que més han contribuït a l’increment de consum en línia durant aquest mes de juny. Cal recordar que el portal de notícies es va redissenyar i millorar a finals del mes d’abril d’enguany. L’edat mitjana dels usuaris que més han seguit els directes d’IB3 ha estat jove. En concret, la franja de 25-34 anys amb un 29%, seguida per la franja de 35-44 anys amb un 24% i la franja més jove, de 18-24 anys, amb un 18%.