Publicitat
Publicitat

La CNMC requereix a Atresmedia i Mediaset que eliminin les autopromocions "agressives"

L'òrgan estableix que les imatges "envaeixen gran part de la pantalla de forma intrusiva i perjudiquen els interessos de l'espectador"

La Comissió Nacional de Mercats i Competència (CNMC) requereix a Atresmedia i Mediaset que cessin l'emissió de les autopromocions que afecten la integritat dels programes. En aquest cas, la CNMC es refereix a missatges d'autopromoció sobreimpresos o transparències de caràcter virtual "que ocupen gran part de la pantalla" i on apareixen, a vegades, imatges en moviment. L'organisme considera que aquestes autopromocions "afecten totalment la integritat del programa en què s'insereixen", especialment si es tracta de pel·lícules o sèries de televisió. "Són unes imatges molestes per a l'espectador que està mirant el programa, que es converteix en secundari perquè l'autopromoció cobra protagonisme de forma inesperada i intrusiva", estableix la CNMC.  

L'organisme ha detectat aquest tipus d'imatges tant a canals d'Atresmedia com de Mediaset, i considera que es tracta de pràctiques "agressives", ja que "envaeixen gran part de la pantalla de forma intrusiva i perjudiquen els interessos de l'espectador, que no té alternatives per evitar-ho". L'incompliment d'aquest requeriment per part dels grups pot portar a l'obertura d'un procediment sancionador.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 20/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT