Publicitat
Publicitat

La Unió per la Mediterrània llança els primers projectes

Quatre anys i mig després del seu naixement a París, la Unió per la Mediterrània (UpM), l'organització internacional amb seu a Barcelona que relliga els països de la UE amb els de la resta de la riba de la Mediterrània, va anunciar ahir el llançament -entre els mesos d'abril i juny- dels seus tres primers projectes.

El que veurà la llum en primer lloc és una iniciativa de suport a les joves emprenedores -a la qual s'han sumat Espanya, el Marroc, Jordània i Palestina- perquè es llancin a la creació d'empreses i generin així llocs de treball. Un segon projecte està relacionat amb la gestió de l'aigua i un tercer preveu invertir en infraestructures logístiques per facilitar els intercanvis comercials a l'espai euromediterrani. En total, les tres inversions sumen 8,8 milions d'euros i se n'esperen més -i amb quantitats més elevades- per abans de final d'any.

L'anunci de les primeres concrecions d'aquest partenariat euromediterrani el va fer ahir el secretari general de la Unió per la Mediterrània, el marroquí Fathallah Sijilmassi, en una reunió preparatòria a Barcelona de l'Assemblea Parlamentària d'aquesta institució -que aplega els presidents dels Parlaments dels més de 40 països que integren la UpM- que es farà a l'abril a Marsella.

El president del Parlament Europeu, Martin Schulz, que també va participar en la trobada de Barcelona, es va felicitar del rellançament de la Unió per la Mediterrània i va reclamar als estats i a les institucions europees "que inverteixin més diners" -encara que sigui època de retallades- per fer realitat els projectes que té en cartera aquest organisme "tan beneficiós", va assegurar.

La pressió política dels Parlaments euromediterranis, segons va assegurar el president de l'Assemblea de Representants del Marroc, Karim Ghellab, és la que ha permès fer passos endavant per donar vida a la UpM, però va afegir: "Encara no estem del tot satisfets; no hem aconseguit l'objectiu que volem".

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF