Publicitat
Publicitat

Una bona notícia, un nou mitjà

A Espanya, des que va començar la crisi, han tancat 70 mitjans de comunicació. Només al 2013, 8.000 periodistes van perdre la feina, per un ERO o per una prejubilació. Els qui tenen la sort de mantenir el lloc de treball, se'ls ha rebaixat el sou significativament. Menys professionals fan més i cobren menys. Enmig d'aquest panorama, que deixa el periodisme com el segon sector que més atur ha creat després del negoci de la construcció, és una molt bona notícia que, a Andorra, neixi un nou mitjà de comunicació. Benvinguts, doncs, a l'ARA Andorra.

El poder i el periodisme, com dic sovint, solen ser dues cantonades d'un mateix món. En el món local, on el poder te'l trobes fent un cafè amb llet a la granja de sota casa, els vincles encara són més estrets. I el poder, que acostuma a ser sibil·lí, manipulador o, en el millor dels casos, té ganes d'influir, no pot evitar la temptació d'intentar ficar tanta cullerada com pot en els mitjans que té a la vora. La definició de notícia que va donar Orwell és molt encertada: "Notícia és allò que algú vol que no es publiqui".

El periodisme, si no és incòmode, mal senyal. Els mitjans, últimament, han estat més pendents de les institucions que dels ciutadans. I s'han equivocat. Un mitjà de comunicació pot arribar a ser un negoci però és, per damunt de tot, un servei social amb una única missió: explicar les coses que passen als nostres conciutadans. Segur que, amb aquest esperit, l'ARA Andorra sabrà explicar la realitat andorrana amb la mateixa independència i llibertat que hem fet a l'ARA des del 28 de novembre de 2010. Només, a partir d'aquest compromís amb el lector, s'entén la creació d'aquest nou mitjà digital. El repte és apassionant. Som-hi.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF