Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Un vestit de 200.000 euros

Aquesta setmana al 60 minuts del canal 33 vam poder veure un documental extraordinari de la BBC dirigit per Margy Kinmonth. Sorprenia perquè El món secret de l'alta costura complia el que prometia. Normalment solen quedar en un simple retrat superficial. Però Kinmonth no va caure en aquest frau. Ella mateixa anava explicant les dificultats i les interioritats que provocava la gravació del seu treball. De cada entrevistat en detallava el temps que havia trigat a convence'l, com hi havia accedit i les exigències que demanava a canvi. Fins i tot en un dels casos desvelava que l'entrevistada havia hagut de demanar permís al marit. Si un dissenyador li feia un obsequi, ho demostrava davant la càmera i aclaria que això es feia per aconseguir bones crítiques. El documental se centrava en un petit grup de dones que pertanyen a un sector molt exclusiu i amagat. Les peces autèntiques de Lagerfield, Valentino i Lacroix només se les poden permetre unes dues-centes dones de tot el món. No són pas famoses. Són milionàries (o esposes de multimilionaris) que tenen un permanent desig de col·leccionar vestits de luxe. Algunes fan esforços per estar primes perquè si es poden embotir el mateix vestit que la model de passarel·la tenen un 30% de descompte. En comptes de caure en un adoctrinament aviciat del que és l'alta costura, la periodista s'hi acosta des del desconeixement i l'espectador empatitza amb aquest món en comptes de sentir-s'hi un intrús. Kinmonth s'endinsa en les bambolines de l'alta costura. Com se'n surt? Sens dubte juga a favor seu el prestigi de la cadena per la qual treballa. Quan diu "BBC" rep la consideració dels assessors de premsa, dissenyadors i milionaris. El món secret de l'alta costura és la prova evident que la responsabilitat periodística individual dels precursors reverteix en tot el col·lectiu. I ofereix garanties de confiança per treballar com cal. La llàstima és que això s'està perdent.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT