Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

'El intermedio' internacional

Dani Mateo va estrenar ahir la versió de cap de setmana d' El intermedio . Aquesta tarda, a les quatre, hi torna. Millorarà un cop superats els entrebancs i inseguretats típics d'un inici. Batejar-lo amb el mateix nom de l'espai consolidat de Wyoming li permet viure una mica de rendes del seu èxit. S'ha de valorar l'esforç per buscar cares noves com a col·laboradors. Tots són estrangers i cadascun s'ocupa d'un continent. Tenen la molt original missió de portar notícies grotesques d'arreu del món. Viure d'internet i YouTube per fer un programa de tele, vaja. El millor col·laborador és Jimmy Castro, que informarà d'Àfrica. És el que oferia una mica més de convicció davant la càmera. La resta... ai! L'australià Liam Aldous tot el que promet físicament ho perd amb el que demostra de talent. Al xinès Jianyang ni se l'entén ni ell entén res. Preguntava amb un gest amb les mans si la seva participació s'havia acabat. No va entendre ni el comiat. Mary Ruiz (Amèrica) feia patir i Renata Zanchi farà parlar. Zanchi el primer dia ja no podia ser al programa i apareixia a través d'una connexió tronada amb Miami. Ja demostra el nivell de compromís amb el projecte. Ara bé, deu ser la seva bellesa espatarrant el que fa que això se li perdoni. El tema de Rússia els va quedar desfasat perquè, tot i venir a tomb, no van dir ni mu dels meteorits.

Tots, però, tenen un punt en comú: riuen com si fossin espectadors cada vegada que Dani Mateo intervé. Mateo està perfecte en el seu rol i és difícil resistir-se a la seva ironia. Fa bo fins i tot un gag fluix. L'expressió i la mirada l'ajuden. Potser en aquest contrast de talent entre l'autòcton i els estrangers hi ha un missatge intencionat. Un fals consol per demostrar que el producte ibèric pot ser capdavanter en alguna cosa i que, al contrari del que ens fan creure, hi ha estrangers menys preparats i capacitats que els autòctons. Com deia aquell " ¡Que no os engañen, que no estamos tan mal! "

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 13/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT