Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

El fenomen 'Informer'

Dimecres al TN migdia ens explicaven el fenomenInformera la UAB. D'entrada costava d'entendre de què es tractava per l'absurditat del fet. Quatre noies, esperonades per un joc de miradetes amb un noiet, van decidir crear una xarxa de contactes anònima a Facebook per establir relacions i comunicar missatges. El periodista, astorat pel suposat èxit de visites de la pàgina de Facebook, explicava que les estudiants no descartaven dedicar-se a això "completament". Els missatges que gestionaven eren del tipus " A todos los estudiantes de medicina de sexo masculino, me ponéis perraca ". Dos dies després el mateix TN continuava venent l'efecte taca d'oli d'aquest fenomen explicant com havia arribat als instituts.

No es pot acusar el TN d'informar del que passa a les universitats i als instituts encara que ens sembli una mica absurd. El que sí que trobo més estrany és que el TN ofereixi per fascicles el que acaba sent qüestionable justament pels seus continguts. Dimecres et pintaven quatre noietes com si fossin les Mark Zuckerberg catalanes. "A la vila universitària ja les aturen per tot arreu", deia exagerant el periodista mentre vèiem quatre matats des d'una finestra preguntant-los (molt teatralment) una tonteria. Elles, amb les càmeres de televisió, se sentien com les guanyadores de Gran Hermano . Divendres la continuïtat del fenomen tenia sorpresa inclosa: hi ha professors d'institut a Catalunya acusats falsament de pederàstia i drogoaddicció a través d'aquests Informers . El titular, en canvi, es limitava a anunciar "el fenomen Informerals instituts". S'ha de valorar la immediatesa amb què els TN han captat el fet i han vist que era noticiable. Amb tot, tens la sensació que dedicant quatre informatius (migdia i vespre de dos dies) a explicar l'èxit i vendre'l com a "fenomen" és el que justament consolida el fenomen en si. I la gravetat més flagrant del contingut queda només com una anècdota secundària.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 20/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT