Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

L'art a la televisió

Dimecres a la nit TV3 ens va tornar a oferir un altre documental d'aquells que et refermen la fe en la televisió pública i et reconcilien amb la televisió en general. Malgrat que tot sovint hàgim de comentar la porqueria que aquest electrodomèstic ens deixa a casa (i al cervell), hi ha ocasions en què et sents afortunat d'accedir als mons que et mostra. Això va passar amb Exit through the gift shop , un documental dirigit per l'artista de carrer britànic més cèlebre i valorat arreu del món, Banksy. Com resumeix el misteriós artista a l'inici del documental, "és la història d'un paio que va voler fer un documental sobre mi i després es va adonar que ell era més interessant que jo". Les virtuts d'aquest treball són moltíssimes: d'una banda, et permet conèixer tot un corrent artístic interessantíssim ( street art ) convertint en perenne un art molt efímer. D'altra banda, narra una història potent d'un personatge curiós, Thierry Ghetta. Un francès espavilat obsessionat a gravar cada instant de la seva vida amb una videocàmera. Aquesta afició el va portar a conèixer l'art de carrer i d'aquí a convertir-se en l'home de confiança a Los Angeles dels representants més cèlebres d'aquest moviment. Però Exit through the gift shop és també una reflexió sobre l'art contemporani, reveladora i gairebé imprescindible. I un metadocumental molt curiós. Com un home obsessionat a acumular sense sentit imatges gravades de la seva vida s'inventa que fa un documental. L'excusa li serveix per acabar utilitzant els artistes més influents en benefici propi. Dualitat art-negoci on l'artista observat s'acaba convertint en el director del documental. Exit through the gift shop fa un gir sorprenent en què cap dels protagonistes acaba semblant qui era a l'inici. És per aquest motiu que el mateix Banksy fa aquest treball, com a resposta a una decepció però des de la reflexió artística més acurada i perfeccionista.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 20/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT