Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Cospedal i Bárcenas a 13TV

Antonio Jiménez, l'engominat d' El Gato al Agua, ha canviat de vaixell. Ha deixat Intereconomía i s'ha emportat el felí a 13TV amb un espai idèntic titulat El cascabel al gato . Per fer una estrena ben sonada entrevistaven Cospedal i Bárcenas. Cospedal estava al plató, asseguda amb els tertulians d'esquena, en un set ridícul que semblava un pis mostra moblat d'esma. Antonio Jiménez li servia amb safata les conspiracions dels socialistes, les de Convergència i les conjures per fer fora el PP del govern i ella tornava les pilotes amb comoditat. També quan els tertulians li feien preguntes toves. Però és 13TV. No n'esperàvem una altra cosa: tenen més voluntat d'oferir refugi que no pas veritats. Després, un cop acomiadada la Cospedal, vam passar al plat estrella. Una entrevista a Bárcenas en una situació tan flagrant com còmica. Bárcenas era invisible. Havien gravat la conversa en un estudi de ràdio. Ens havíem de creure si us plau per força que era ell i que allò no estava editat. Ni una trista foto. Mentre l'escoltàvem com si fos la paraula de Déu, la realització ens ensenyava els tertulians consultant Twitter i compartint missatges. Antonio Jiménez es va indignar quan va saber que Julia Otero i Jesús Maraña a la xarxa s'enfotien d'aquesta situació increïble de tenir només la veu de l'home més buscat. "És ràdio!", es defensava el presentador. Però no, era tele. I allò, molt surrealista. Un presentador de tele que davant les càmeres defensa que fa ràdio. I que no té ni la picardia, en l'estrena triomfal, de fer una foto que provi i faci lluir exclusiva del primer dia. És el que delata la tàctica habitual d'aquests canals d'extrema dreta, que parlen basant-se en rumors, a base d'im- peratius i sense haver de demostrar res. Sense que els importi si allò encaixa amb la realitat. És la seva veritat. El dia que poden fer-ho amb garanties aleshores se n'obliden i fan l'antiperiodisme per la falta de costum.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 20/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT