Publicitat
Publicitat

TOVALLONS NEGRES

El cul de l'Albert estima la càmera

COM QUE EL MODELAlbert Boadella ensenya el cul en una fotografia eròtica que ens mostra l'artista multidisciplinari Arcadi Espada, és just que hi corresponguem amb una crítica anatòmica. Segons les meves amistats d'ambdós sexes expertes en aquesta part de l'anatomia masculina, de vegades vulnerable i misteriosa, el cul del model (sisplau, no en diguem mai culet per modernes i alliberades que siguem) no passarà als annals (amb perdó) de la història dels culs. És un cul tou, estret, rosat, com de porcellet, que no ha pres mai el sol. Molt més femení que masculí. De fet, és un cul que moltes de nosaltres envejaríem.

El cul no se'ns mostra tot. L'autor de la foto ha decidit tapar-ne la part problemàtica. De la mateixa manera que altres folklòriques de certa edat, com Aramís Fuster o Marujita Díaz, quan es fan retratar en biquini es posen mitges, el model Albert Boadella ha tingut en compte que la part de baix, la del plec, no s'havia d'ensenyar. És la part que s'arruga, és la part que pot tenir cel·lulitis. Tampoc no se'ns ensenya la part aquella, recòndita, que va glossar Quevedo. Hi ha una galta (la dreta) més alta que l'altra (en això es demostra que no hi ha hagut concurs del Photoshop). I en destaca l'absència de pèl, però jo asseguraria que el cul del model no ha passat per "Pelo stop" i que la vermellor, per tant, és natural.

Però tot i ser un cul no gens pelut, ni poderós, ni dur, la càmera l'estima. I l'estima perquè, ho hem de reconèixer, aquesta foto és, fins avui, la millor obra de l'autor. Potser l'única que passarà a la història de l'art.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/09/2017

Consultar aquesta edició en PDF