Publicitat
Publicitat

TOVALLONS NEGRES

De Cospedal i Lo Mónaco

La presidenta de Castella-la Manxa, María Dolores de Cospedal, protagonitza un espot publicitari amb un estil que no té res a envejar a les presentadores de La tienda en casa . No anuncia les bondats del matalàs Lo Mónaco, però anuncia les bondats dels productes gastronòmics de l'autonomia que presideix. Amb l'estil sexi però convincent que fa al cas, es passeja entre alls, xoriços o una ampolla de vi escumós que sembla cava però no ho és en una glaçonera. I demana als castellanomanxecs que aquestes festes consumeixin productes de la regió perquè "són de primera qualitat", perquè "han augmentat les exportacions" i "tenen prestigi internacional". A l'anunci, només s'hi troba a faltar que al final et digui que si truques ara mateix et regala una polsera magnètica i un lot de ganivets.

Recordo que quan el conseller Pelegrí va demanar als catalans (en el context d'una festa de la confraria del cava) que consumíssim vins catalans, alguns viticultors de la Rioja es van emprenyar. Com que ara, en canvi, no han dit res, suposo que la qüestió és fer-ho a l'estil de Cospedal. I em sap greu, perquè no m'imagino el nostre Artur Mas emulant el Bertín Osborne quan anuncia el pernil Navidul. No el veig entre arbequines i calçots, abans del TN vespre , dient "Jo no me la jugo".

No sé quant ha costat l'anunci, ni qui l'ha pagat (potser jo mateixa amb els meus impostos). Però tot sigui perquè Castella-la Manxa continuï "exportant a tot el món" aquests productes "de prestigi internacional" com ara el vi escumós. Amb una mica de sort i mà esquerra, quan, posem per cas, els anglesos se'l trobin a Harrods, el compraran pensant-se que és cava. I quan el tastin pensant-se que és cava, ja es passaran per sempre al xampany. Perquè després diguin que les ambaixades catalanes són innecessàries.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF