Publicitat
Publicitat

Xarxes estivals (II)

No us suporto. Això de ‘tancat per vacances’, ‘vaig a fer la maleta’… és simplement odiós. I no ho dic per enveja, ho dic des del sentit comú

Quan encara no havia passat el primer torn de les vacances de la majoria de les persones, escrivia sobre les xarxes socials i els comportaments en aquesta àpoca de l’any, que encara són més absurds que la resta d’èpoques. No us suporto. Això de ‘tancat per vacances’, ‘vaig a fer la maleta’… és simplement odiós. I no ho dic per enveja, ho dic des del sentit comú. Quina necessitat tenim d’explicar que marxem, a on i amb qui? Insisteixo, narcisisme.



Més enllà de les pràctiques als vostres personals, els que ens dediquem professionalment a la gestió de les xarxes socials, sabem que no les podem abandonar simplement pel fet que sigui estiu o marxem de vacances. Així doncs, si no hi ha una empresa que cobreix la gestió de l’empresa, s’ha de tenir en compte que això de ‘desconnexió’ en vacances és complicat si volem donar una bona imatge del negoci. Per començar, a tal com fem als perfils personals no s’explica que es tanquen les portes i que ens podran trobar prenent un 'mojito' a la platja. Hi ha eines que ens faciliten la vida, no només quan estem de vacances!



Així, es poden programar les publicacions, en la majoria de xarxes, això farà que estalviem un temps de gestió diari. No obstant això, s’ha de dedicar una mitja hora al dia a fer seguiment dels perfils. A més, és una bona època per atreure fans, ja que es pot aprofitar per fer promocions, descomptes, regals i evitar així la tornada al cole, o tornada de vacances, on moltes empreses aprofiten per fer també promocions. Una bona manera de desmarcar-se de la competència, i més tenint en compte que la gent no desconnecta de les xarxes socials i que no tothom està de vacances!



I tornant als perfils personals. Ara de veritat: no sigueu pedants. És lleig i no té sentit. Abandoneu el 'branding' personal a l’estiu, si us plau! Amb les xarxes socials el que hem fet ha estat empitjorar la qualitat de les comunicacions quotidianes, hem perdut intimitat i alhora confiança.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF