Opinió 21/07/2016

Repensar-se la presència empresarial a les xarxes socials

Per tenir èxit hem de centrar-nos a tenir una estratègia diferent per cada canal, ja que només d'aquesta manera arribarem a més audiència

i
Diana Pérez
2 min

Quan van interrompre a les nostres vides les xarxes socials es va obrir la caixa de Pandora. Les empreses han vist un camí recte, sense corbes, sense perill. Però això no és del tot cert. De tant en tant estaria bé aturar-se per fer un exercici d'autodiagnosi i avaluació i replantejar-se la presència a les xarxes socials. I aquesta aturada s'hauria de fer sovint, ja que les condicions del món online canvien constantment. L'obstacle més gran de les empreses en aquest cas és salvar la bretxa creada per la manca d'experiència i de formació.

Per competir de veritat a les xarxes socials no podem pretendre posar propaganda de la nostra empresa i esperar una pluja de 'likes'. Convèncer les empreses i els directius que cal canviar l'enfocament i orientar-lo a l'engagement i a la recomanació, al diàleg, és una tasca difícil. Els mètodes tradicionals, com són els enviaments amb una freqüència determinada de missatges a través d'un o diversos canals de comunicació, ja no són eficaços. El paisatge està avui dia ple de milions d'interaccions a través de múltiples canals i plataformes que s'afegeixen a una allau de continguts i converses. I si una marca no és capaç de controlar i participar en aquestes comunicacions es podria veure avançat per la competència. L'èxit en les xarxes socials es construeix únicament amb el compromís cap als consumidors. Això vol dir que s'ha d'adaptar l'estratègia social amb precaució i no simplement duplicar els missatges en altres canals.

Som a l'era de la publicació multicanal. Per tenir èxit hem de centrar-nos a tenir una estratègia diferent per cada canal, ja que només d'aquesta manera arribarem a més audiència. Replantejar-se la presència a les xarxes socials pot ser un exercici creatiu que acabi en una allau d'idees que ens facin un tomb a l'estratègia de màrqueting i comunicació que buscàvem.

stats