Publicitat
Publicitat

`Angebot`, una oferta irresistible

DISSABTE AL MATÍ a Platja de Palma. L'aire fresc no convidava gaire a prendre el sol però la platja estava plena. Grups de joves i no tant joves seien enrevoltant un poal ple de palletes que els feia estar ben contents. A segona línia de mar, en un quiosc de platja, anunciaven les ofertes. "Angebot", oferta amb alemany, semblava una paraula màgica situada sobre muntanyes de botelles de cervesa i licor. Poals buits penjant amb les diverses possibilitats de fer un "botellón" -o s'ha de dir poal-llon ?- al migdia. Si la botella és de marca, 20 euros; si no, 15. Hi havia una combinació que feia estremir: licor 43 amb llet. Cada poc entrava gent a comprar un poal que se'n portava carregat de gel i botelles. A la tarda es de suposar que els poals poden tenir també altres usos, per exemple serveixen per recollir els excessos del matí. Aquest és un "angebot" estrany vist de lluny. Ja fa anys que dura i encara que sembla que si vol posar fre de moment tot segueix igual. Serà difícil canviar la imatge de la zona si la permissivitat es manté com ara. Una cosa es que sigui zona lliure de diversió -per això venen molts turistes, per beure i prendre el sol- i l'altre que estigui permès que es puguin saltar qualsevol norma mínima de civisme. Tanmateix, el problema no està tant en el turista com en els comerciants que s'hi apunten sense escrúpols o amb l'administració que no regula o, senzillament, no aplica la normativa. Per millorar la imatge no basta amb rehabilitar hotels, també s'ha de rehabilitar el model d'oci que s'ofereix.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF