Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

Com estar a l'altura d'un interès tan alt

Diumenge, cap a les onze de la nit, eren gairebé un milió els espectadors que buscaven respostes en el debat de candidats a TV3. És una xifra alta i significativa en un format que no permetia un ritme alt i que per tant no era un espectacle competitiu des dels criteris habituals. I s'afegeix als rècords batuts per algunes entrevistes recents a Mas. Tot allò que no hi ha interès per la política s'acaba quan hi ha la certesa que la política es mou i té capacitat de fer que passin coses. Hi ha certa ingenuïtat renovada i molt saludable en la gent que es declara indecisa aquests dies, que són centenars de milers, i que busquen informació que els decanti. L'obligació dels candidats és tenir empatia, respondre a aquesta gent. Més que mantenir les disputes entre ells, aprofitar l'oportunitat per restablir la connexió amb els electors. De cop i volta tornen a ser al centre, sota els focus, els mirem amb lupa, i l'ocasió es mereix un nivell alt de concentració. Els no convençuts, els que es qüestionen el vot, es mereixen actituds i respostes que estiguin a l'altura. Els mítings per a fidels comencen a ser formats en vies d'extinció. De fet, tenen un ús més televisiu que real. Que els polítics hagin de convèncer, dialogar en lloc de cridar, permet ser optimistes. Anar parlant de regenerar la democràcia està molt bé, però fer-ho requereix que tots hi aportem la nostra part. I insisteixo que la participació del 25-N és una dada clau per legitimar el procés. Ara que tothom fa números amb els seus vots, cal tenir present la importància de la xifra global. Entenc que una convocatòria que obre la porta d'una nova etapa històrica requereix una baixa abstenció. El to i el nivell dels últims dies de campanya ha d'ajudar a aixecar-nos el 25-N contents i satisfets de poder decidir.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF