29/01/2013

No confonguem l''informer' amb la magnèsia

1 min

Farem bé, els pares, de conèixer detalls tècnics sobre l' informer i altres modes per ajudar a denunciar i bloquejar eines calumnioses. Però ho farem encara millor si no confonem la gimnàstica amb la magnèsia. No tenim (o no només) un problema tecnològic, ni necessitem un informàtic de guàrdia, ni ho arreglarem apagant i tornant a engegar cap ordinador. El que ens cal reiniciar són sobretot els fonaments de la feina educadora. Quina diferència hi ha entre una pintada al lavabo de l'institut que difama un alumne i un post que fa el mateix en un grup anònim al Facebook? Molt poques de rellevants en el fons. I moltes de tècniques, sobre maneres de detectar-ho, d'enxampar l'autor, d'esborrar la pintada o el grup. Recorda qualsevol debat sobre drogues o sexualitat, clàssics en adolescents. Una sexòloga em va dir que per atendre les consultes dels alumnes de secundària va haver de posar-se al dia perquè anaven més avançats que ella. I hi ha pares obsessionats per conèixer la droga de moda per advertir al seu fill sobre aquell producte. Però mai atraparem les últimes modes. I hi ha una base que ho pot prevenir tot, que està per sobre de la postura sexual, l'estupefaent de torn o la penúltima eina difamatòria. I és parlar de respecte pels altres i pel propi cos i la pròpia vida, dret a la intimitat, prudència... Conceptes educatius amb menys glamur que la paraulota tecnològica de moda, i molt difícils de transmetre. Però si acaben funcionant són infal·libles, són la tecnologia perfecta i universal, és, com us ho diria, un programari lliure.

stats