Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

I si la foto de Chávez hagués estat verdadera?

Ahir El País dedicava un extens reportatge a analitzar, minut a minut, què coi havia passat amb la ja famosa foto falsa de Chávez. Dos dies abans ja havien publicat una pàgina de disculpes. La web també n'ha anat plena. Temo que si Berlusconi no els hagués comprat Cuatro aviat veuríem la sèrie Una foto falsa en gloriós prime time . En tot cas, la grandesa d'un diari es mesura amb la gestió dels errors i s'ha de reconèixer que el rotatiu de Prisa no ha silenciat el tema (què carai: a la peça de divendres fins i tot s'enorgullien d'haver generat una polèmica que ha travessat fronteres). Això sí, mentre el diari parlava de la foto del fals Chávez agonitzant, el Chávez de debò protagonitzava un teletip segons el qual havia superat la infecció respiratòria greu que patia. Imaginem, doncs, que la foto hagués estat verdadera. ¿S'hauria disculpat El País amb la mateixa ampul·lositat per haver induït els lectors a creure que el president veneçolà s'estava morint?

Un simpàtic cas de rapinya periodística

Entenguin El Mundo : destapen l'afer més greu de corrupció que presumptament afecta el PP i tots correm rere la història d'una foto falsa. Ja el dia dels fets, Pedro J. Ramírez es vantava a Twitter de no haver-la comprat ell a canvi dels 30.000 euros que en demanaven. En canvi, la publicava ahir en portada per poder arreplegar també unes molles de pa de la història. L'enfocament era original: el diari investigava què li havia passat al fals Chávez. El rotatiu parlava amb el metge que fa cinc anys va salvar aquest mexicà protagonista involuntari d'una notícia ja global. La crònica no s'estava de posar una cita del metge, que assegurava que el pacient "no s'assembla gens" al veritable Hugo Chávez.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF