Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

Una exclusiva de l''Abc' amb un any i mig de retard

El Mundo i l' Abc no perden ocasió per clavar-se un cop de colze intercostal si l'ocasió ho permet. I ahir l'Abc va deixar el llom descobert: en portada titulava «La Junta pagava falsos ERO per "garantir la pau social"», un tema interessant, però que El Mundo ja havia tret, el juny del 2011, amb un títol quasi clavat: «La Junta d'Andalusia veia els ERO falsos com a garants de la "pau social"». A mig matí, Pedro J. Ramírez aprofitava el seu Twitter per rabejar-s'hi una estona.

La biga en l'ull del 'New York Times'

El País incloïa ahir el seu habitual quadernet setmanal amb temes del New York Times . Un dels reportatges es titulava "Hollywood pacta amb la Xina: censura a canvi de mercat" i explicava com la Meca del cinema dissenya les seves superproduccions de manera que no pateixin entrebancs a l'hora d'arribar a les sales de cinema del país asiàtic. Curiosament, a l'altra cara del mateix full, El País publicava un publireportatge sobre Katara, la ciutat cultural de Qatar, un país on la llibertat d'expressió -entre altres llibertats- està compromesa. I treia el tema just el dia en què l'ONG Human Rights Watch protestava contra la nova llei de mitjans que prepara el país àrab i que inclou multes elevades per als periodistes que cometin delictes tan ambigus com "afavorir la confusió entre els estats amics" o "ofendre la família governant". És cert que, d'entre els països islàmics, Qatar és oberturista. Però que el New York Times (i subsidiàriament El País ) denunciï que Hollywood es ven la integrat artística mentre publica publireportatges en què Qatar apareix com un paradís asèptic és, com a mínim i amb permís del xeic, irònic.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 20/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT