Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

Els aturats d'aquest mes de maig (i els de fa tres anys)

La premsa afí al PP -el DIEC encara no admet pepèfila - llançava ahir serpentines amb la xifra de l'atur (llançar confeti, des de l'afer Mato, ho tenen prohibit). I, així, La Razón , l' Abc i La Gaceta coincidien a posar la xifra 98.265 ben grossa, tant com la mateixa capçalera. Però... ¿què van fer tres anys enrere, quan l'atur va baixar com, d'altra banda, fa cada maig? La Razón ahir feia una portada que evocava -no sé si involuntàriament o amb un marcat sentit de l'humor negre- els nens de San Ildefonso. En canvi, l'any 2010 amagaven la xifra en un mòdul a la part inferior de la primera pàgina, que sortia impresa quatre vegades més petita que ahir. A l' Abc el numeret era fins a cinc vegades més petit de mida, i el posaven tot just en un subtítol. I La Gaceta directament ho feia llavors infinitament més petit, perquè zero és sempre infinitament més petit que qualsevol cosa: el diari no va considerar que els 76.223 aturats menys del maig de 2010 haguessin de ser esmentats en portada. En canvi, amb els 98.265 d'aquest maig han muntat una portada monotemàtica. Endevinen què ha passat, en aquests tres anys? Efectivament: unes eleccions.

L'aixeta ja brolla (a la publicitat del ministeri)

Ahir la majoria de diaris publicaven un anunci del ministeri d'Economia i del FROB. S'hi veia una aixeta de la qual rajava el següent text: "Perquè flueixi el crèdit a les petites i mitjanes empreses hem fet entre tots la difícil tasca de sanejar el sistema bancari. [...] Ha arribat el moment que vostè aconsegueixi el crèdit que necessita". El grafisme de l'anunci -l'aixeta amb aigua corrent- suggeria que el doll de crèdit ja brolla. És així? No ho sembla: la CEOE va presentar dimarts un informe que demostrava com la falta de crèdit enfonsa els ànims de les pimes. Llàstima que ahir cap dels diaris que incloïa l'anunci trobés lloc per fer-se ressò de l'estudi: hauria estat un contrast interessant.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 13/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT