Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

'El Mundo' defensa 'El País' (ah, no, espera)

Prometo haver-me fregat els ulls com els dibuixos animats, amb els punys closos sobre les parpelles i girant-los amb moviments simètrics. El Mundo escrivia en un dels editorials d'ahir: "S'equivoca el PP en demandar el missatger, en aquest cas El País , per la publicació dels documents [atribuïts a Bárcenas]. Es tracta d'una informació amb aparença de veracitat que qualsevol mitjà independent hauria publicat". Llàgrimes d'emoció s'escolen galtes avall en veure aquest fair play entre màxims rivals: llarga vida al periodisme. Oh, wait . A la pròxima línia: "...de la mateixa manera que qualsevol diari rigorós hauria publicat l'esborrany de la UDEF sobre la família Pujol que va generar tantes crítiques contra El Mundo per part d' El País i altres mitjans acomodaticis amb el nacionalisme". Per cert, el diari de Prisa minimitzava la demanda rebuda a la seva portada i titulava amb un "La gestió del cas Bárcenas aguditza la divisió interna al PP" ben inconcret. Hi havia un temps en què ser creditor de la querella d'un polític era un orgull; una medalla que podies lluir en portada per gallejar d'influència. Això si tenies raó i sabies que l'acabaries escarmentant encara més, esclar.

Pallerols a la presó, però no a la portada

La decisió d'enviar a la presó els condemnats pel cas Pallerols -tot i haver rebut penes que no comporten l'engarjolament automàtic- era notícia de portada a l'ARA, El Punt/Avui i El Periódico . També era el titular principal a El Mundo i cromo petit a la primera de l'edició catalana d' El País . Però La Vanguardia va deixar fora de la seva portada el tema. Irònicament, un dels titulars que sí que hi va entrar va ser "La corrupció, segon problema per als espanyols".

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF