Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

¿És El Corte Inglés encara un tabú mediàtic?

Si hem de jutjar per com ha tractat la premsa els seus resultats, sí. La companyia declara beneficis el 2012, però hi ha tres notes negatives: els guanys cauen un 18%, ha deixat de ser el primer gran distribuïdor de l'Estat i necessita refinançar 3.800 milions d'euros de deute. L'ARA incloïa dos d'aquests tres problemes en el títol i el subtítol. Era l'únic que no oferia una crossa en el seu titular, com sí que ho feien El Periódico ("La facturació baixa per la caiguda del consum") i El Mundo ("Pateix la caiguda del consum"), que, juntament amb la ferida, oferien la bena de l'explicació. A partir d'aquí ja venien els tractaments directament optimistes. Com els de La Vanguarda i Abc , amb titulars idèntics ("Guanya 171 milions en el pitjor any de la crisi del consum"), on el protagonista ja no era la tendència negativa sinó la xifra de beneficis. També El País brindava amb un "Guanya 171,5 milions i comença a renovar la seva cúpula", i l'econòmic Cinco Días , del mateix grup editor, tirava de metàfora eufòrica ("Manté el múscul") i en els títols de portada només oferia les dades positives. Finalment, el to més optimista era el d' Expansión ("Resisteix en el pitjor any de la crisi"), La Razón ("Supera el pitjor any de la crisi amb beneficis") i El Punt Avui ("Supera la crisi amb beneficis de 171 milions"). Recapitulo. La dada bàsica quan una empresa presenta resultats és si va millor o pitjor que l'any anterior. En el cas d'El Corte Inglés, va pitjor. Però de 10 diaris analitzats, 7 ho venien en positiu. Aventuro, doncs, un índex d'autocensura del 70%.

Al racó de pensar

ANTONIO BALMÓN

SECRETARI D'ACCIÓ POLÍTICA DEL PSC, EN UN ARTICLE A 'EL PERIÓDICO'

"[Al PSC] hi sobren experts del soroll sense cap rellevància actual"

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/09/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT