Publicitat
Publicitat

PAREUMÀQUINES

Clatellot a Valdés

Ahir l' Sport titulava en portada "Valdès deixa tirat el Barça", un missatge clarament valoratiu i no precisament amable amb el de Gavà. Per ajudar a entendre aquest clatellot al porter blaugrana, val la pena recuperar la portada del mateix diari, tot just dos dies enrere: "Tito tanca la polèmica: 'Valdés es vol quedar'". La polèmica efectivament s'ha tancat, però just en el sentit contrari del que la capçalera suggeria dimecres. En tot cas, queda clar que la decisió de Valdés (i la manera d'anunciar-ho) no només ha descol·locat el club.

Una bomba (parcial) a 'El Mundo'

La notícia publicada per El Mundo segons la qual l'extresorer del PP Luis Bárcenas pagava sobresous en negre a part de la cúpula del partit és certament un escàndol de primer ordre. Però quan qui treu això és un diari habitualment afí als populars convé llegir entre línies. I detectar també què és el que no es diu. No es diu, per exemple, qui va rebre els sobres ara enverinats: cap nom propi, només termes vagues, com "la cúpula" o "alts càrrecs del partit". La primera informació amb nom i cognom sobre els receptors d'aquests complements en negre arriba al paràgraf 11 (!) i és per dir que Mariano Rajoy mai no els va cobrar. I en la mateixa doble pàgina, tant Victoria Prego com Casimiro García-Abadillo recorden a les seves columnes que Rajoy no va ser un dels ungits (o dels untats, més aviat). D'acord, ja ho hem entès. Però ara voldríem saber qui que rebia els pèmpins: el diari cita fins a cinc fonts; ho ha de saber. Caldrà veure com El Mundo gestiona aquesta informació en les entregues següents. I seguir la reacció de Bárcenas, que havia amenaçat d'engegar el ventilador i ara es troba que un diari se li avança, qui sap si justament per contrarestar-lo.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF