Publicitat
Publicitat

El cercador ja té permís per ser dolent

Amb la constitució del hòlding Alphabet, Larry Page i Sergey Brin separen les activitats del gegant d’internet que ja són negoci i els projectes sense rendibilitat prevista a curt termini. Per una banda, el cercador, els mapes, YouTube, Android i la publicitat digital vinculada a tots ells. Per l’altra, fins a sis empreses que van des de les operadores Fiber i Fi als termòstats Nest i els cotxes autònoms, passant per la iniciativa Calico de biotecnologia i els Xlabs d’on han sortit les ulleres Glass i els globus Loon per connectar zones remotes. Cadascuna tindrà direcció i objectius propis, encara que m’agradarà veure fins a quin punt seran independents de la matriu: dubto molt que tinguin permís per col·laborar amb rivals de Google com Microsoft i Apple.

Una cosa és clara: en la nova estructura, l’activitat comercial de la primera de les seves empreses -la que conserva la marca Google- ja no contaminarà els projectes més altruistes de les altres, de manera que el seu conseller delegat Sundar Pichai podrà ignorar el lema original de la casa: “ Don’t be evil” (no siguis dolent). Els escrúpols quedaran per als seus col·legues a la casa.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT