Publicitat
Publicitat

Trucades a canvi d'internet, també al mòbil

Aquest 2012 serà recordat com l'any en què les trucades de veu van deixar de ser la base del negoci per a les companyies de telefonia mòbil. El sector segueix els passos de la telefonia fixa, en què els minuts de veu han passat a ser un complement dels serveis d'internet per ADSL i fibra òptica. En els mòbils s'ha trigat més, però actualment les tarifes de les operadores ja es diferencien més per la quantitat de megabytes o gigabytes inclosos en el contracte mensual que per l'estona que podem parlar o els SMS que podem enviar.

El procés, iniciat per alguna operadora virtual, es va fer evident a l'estiu, quan Yoigo i Orange, dues companyies amb xarxa pròpia, van començar a oferir contractes d'un gigabyte de dades amb minuts de veu sense límit, o tan alt que pocs usuaris arriben a exhaurir-lo. Orange ho va fer mitjançant una segona marca, Amena.com, comercialitzada només mitjançant internet per evitar canibalitzar els clients de la marca principal, però la tendència era clara i fins i tot les virtuals s'han posat a competir per veure qui dóna més dades, deixant en segon pla el preu del minut de veu. Telefónica s'hi va afegir el mes passat amb Movistar Fusión, la seva oferta integrada de fix i mòbil, i ahir va ser el torn de Vodafone, que va presentar les noves tarifes Red, en què l'element diferencial és el volum de transferència de dades: 1,5 GB, 3 GB o 5 GB mensuals per 35,50 o 70 euros, amb 6.000 minuts de veu i barra lliure de SMS.

El fenomen coincideix amb un altre: tornen les subvencions de mòbils, si és que mai havien marxat. Les dues grans, conscients de la fuga de clients precisament cap a les empreses competidores que continuaven regalant-los, s'han hagut de menjar les seves paraules i tornar a oferir smartphones de gamma alta a preus simbòlics. En temps de crisi, ningú no es vol quedar fora de joc.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 21/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF