Esports 24/10/2011

La víctima número 41 de la història del motociclisme

David R. Jover
2 min
El pilot italià va ser assistit pels serveis mèdics del circuit, que no van poder fer res.

Barcelona.Tot i que any rere any tots els Grans Premis tenen millores en l'apartat de la seguretat, això no evita que puguin passar accidents com el de Simoncelli a Sepang. Malgrat això, és cert que en els últims anys el nombre de morts és més baix que a l'època dels seixanta, setanta i vuitanta. Des de l'any 2000 hi ha hagut quatre accidents mortals -Kato, Sato, Tomizawa i ahir Simoncelli-, mentre que a la dècada dels cinquanta n'hi va haver vuit.

Ritme decreixent

A la dècada dels seixanta hi va haver sis accidents mortals. Als anys setanta, dotze, mentre que als vuitanta n'hi va haver deu. Però des dels anys noranta, en què tan sols n'hi va haver un -Nobouki Wakai a Jerez- les fatalitats han baixat en picat. I tot gràcies a les mesures de seguretat que els pilots reclamen any rere any. Millores en la tecnologia per evitar topades amb murs i pneumàtics han evitat més d'una tragèdia. Però hi ha coses que no es poden evitar, com l'accident d'aquest diumenge, en què el pilot cau i veu com els seus companys, sense poder evitar-ho, li passen per sobre.

El primer pilot que va morir fent la seva feina va ser el britànic David Whitworth el 3 de juliol del 1950. Corria a la categoria de 250 cc i al circuit de Spa (Bèlgica) va patir un greu accident, quan lluitava pel cinquè lloc, que li va costar la vida l'endemà. Seixanta-un anys i quaranta morts després -en totes les categories- li va tocar a Marco Simoncelli.

Un dels accidents que han passat més recentment i que va generar més expectació va ser el del japonès Daijiro Kato el 2003 -excompany de Sete Gibernau-, que va xocar contra un mur de contenció al Gran Premi de casa seva, Suzuka. El seu adéu no es va produir el mateix dia, sinó tretze dies després. Les ferides que tenia eren massa greus i no va poder guanyar el partit contra la mort.

I l'últim accident mortal abans del de Simoncelli va ser el del nipó Shoya Tomizawa, el 5 de setembre del 2010. Amb només 19 anys, el pilot de Moto2 va perdre la vida després de caure i ser posteriorment envestit per Scott Redding i Álex de Angelis.

La víctima 41 dels circuits va ser ahir Marco Simoncelli. La vida, en els esports d'alt risc, passa per davant en cada corba del circuit.

stats