Publicitat
Publicitat

Els tòpics al voltant de la conducció eficient

Sempre s'ha dit que conduir amb una marxa més llarga de la que posaríem normalment rebaixa el consum de combustible perquè redueix el règim de gir del motor. En general, la teoria és vàlida, excepte en alguns casos. Si circulem per una pujada, i anem amb una marxa més llarga de la que toca, dispararem el consum de carburant: obtindrem l'efecte contrari al que buscàvem.

Però, a més, podem provocar una avaria greu. El sobreescalfament de la càmera de combustió pot desencadenar el trencament de la junta de culata. Accelerar molt, però a baixes revolucions, provoca un estrès mecànic que pot acabar amb el trencament d'una biela. Aquest baix règim de gir amb molta acceleració, com passa en pujades atacades a una marxa inapropiada, incrementa la fricció dels cilindres, fa pujar la temperatura i augmenta el desgast. A més, quan el motor gira a voltes molt baixes, ni la bomba d'aigua ni la d'oli mouen gaire cabdal de fluids, i això complica la lubricació necessària.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF