Publicitat
Publicitat

OPINIÓ

La sofisticada tecnologia de la regadora

Modificaran l'alçada del frontal dels cotxes. Introduiran l'ús obligatori dels escapaments de periscopi. Prohibiran l'efecte dels gasos de sortida del motor sobre els difusors bufats. Faran uns pneumàtics més tous. Alta tecnologia a la recerca d'un campionat més obert, màxima sofisticació a un cost molt elevat. Tot només per neutralitzar l'avantatge dels Red Bull i perquè l'emoció torni als Grans Premis.

Hi ha una solució més senzilla i, sobretot, més barata: regar l'asfalt dels circuits i fer que totes les curses tinguin en un moment donat una fase sobre mullat. Amb un camió cisterna, una mànega i tres regadores n'hi hauria prou... Ja ho va dir Bernie Ecclestone, que d'aquest negoci en sap un niu: cal posar aspersors sobre l'asfalt i activar-los per sorpresa. La iniciativa no va prosperar.

Ahir s'esperava un aiguat a Interlagos. Però només van caure quatre gotes mal comptades que no van servir ni per tacar el terra. Tanta tècnica, tants enginyers, i les previsions van fallar completament. Hauria anat millor tenir un bon pagès a prop. Amb la pista completament seca, la cursa va ser totalment previsible: van guanyar els Red Bull. L'única incertesa d'aquest Gran Premi del Brasil va ser l'avaria que Vettel, suposadament, va tenir al canvi de marxes del seu cotxe i que va possibilitar l'avançament de l'australià. Però fins i tot amb aquest element malmès, el cotxe conduït per l'alemany era més ràpid que el Ferrari d'Alonso, de tan gran que és la seva superioritat. Pocs van creure en la veracitat d'una avaria que semblava més aviat una ordre d'equip per permetre que l'australià guanyés per primera vegada enguany, i per fer-lo progressar un lloc al campionat. Ens ho haurem de creure. Però estaria bé veure la telemetria del cotxe de Vettel...

El campionat s'ha acabat. Però ara ve un dels moments més durs de la temporada: el de l'avaluació per saber quins pilots continuen i quins no. Estaria bé que, a més de De la Rosa, Alguersuari segueixi. S'ho mereix. I estaria bé també que a la F-1 es pugui continuar escoltant en català. Ens ho mereixem.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT