Publicitat
Publicitat

L'audiència d'aquesta final pot millorar la del 2009, que, amb els mateixos protagonistes, va batre rècords

La popularitat global de dos clubs sense fronteres

El Barça i el Manchester United són dos dels clubs de futbol més populars del món, amb seguidors arreu del planeta. Vagis on vagis, no és estrany trobar-se algú passejant enfundat en una samarreta del Barça. I la culpa d'aquesta popularitat, a més dels èxits esportius i dels jugadors estrella que tenen a les seves files, la tenen internet i les xarxes socials, que eliminen les fronteres. Els dos equips que aquest vespre es veuran les cares sobre la gespa de l'estadi de Wembley són, ara per ara, els dos clubs esportius amb més projecció a internet. Tant el Barça com el Manchester United han arribat a unes cotes de popularitat impressionants arreu del món i els dos clubs s'han convertit en els reis al Facebook. El Barça és el club de futbol que més seguidors té en aquesta xarxa social -supera de llarg els 15 milions de fans-, seguit del Manchester United, que en té 14 milions.

És per això, doncs, que la final d'avui a Wembley ha generat una gran expectació. No només a escala nacional o estatal, sinó també a escala internacional. Moltes són les persones que avui s'asseuran al davant del televisor per veure el que sens dubte serà un gran partit de futbol. I tant se val de quin equip siguin seguidors. Una final de la Lliga de Campions atreu davant del televisor tots els aficionats al futbol.

Una audiència espectacular

Quan es va saber que la final de la Lliga de Campions seria entre el Barça i el Manchester United, les televisions van començar-se a fregar les mans. L'última final que van protagonitzar aquests dos mateixos equips, la de l'any 2009 a Roma, ha estat fins al moment la més vista de tota la història de la Lliga de Campions, amb 109 milions d'espectadors i una audiència acumulada de 145,1 milions. Les xifres d'audiència televisiva de la final del 2009 -quan el Barça, ja amb Pep Guardiola a la banqueta, va guanyar la seva tercera Lliga de Campions- van superar per primer cop les de la Super Bowl americana. I aquestes xifres podrien quedar petites després de la final d'avui. L'audiència potencial del partit de Wembley és de 160 milions d'espectadors. I és que fins a 113 mitjans de comunicació seguiran un partit que es podrà veure en 200 països.

Segons les dades publicades per la UEFA, només un 10% dels espectadors dels partits del Barça a la Lliga de Campions són de l'Estat espanyol. El 90% restant cal buscar-lo per tot el món. No és en va que el Barça, com el Manchester United, tenen seguidors arreu. Per això la final d'avui podria passar a la història de la Lliga de Campions per ser una de les més vistes a tot el món.