BÀSQUET: COPA DE LA REINA
Esports 08/01/2011

Una pivot en seient de classe turista

àlex Gozalbo
3 min
Rebekkah Brunson, pivot del Ciudad Ros Casares València, asseguda en un dels avions.

Becky va néixer a Washington ara fa 28 anys. Des de molt petita va desenvolupar unes qualitats físiques excepcionals, però no va ser fins a la universitat quan es va adonar que podria guanyar-se la vida gràcies al seu físic jugant a bàsquet. Quatre anys a Georgetown van fer la resta i ara, des de fa un grapat d'anys, és tota una professional de l'esport. Avui serà una de les grans atraccions de la Copa de la Reina, que se celebra a València amb la presència del Ciudad Ros Casares, Perfumerías Avenida, Rivas Ecópolis i Mann Filter Saragossa.

Rebekkah Brunson és, de fet, una de les jugadores de bàsquet actuals amb unes qualitats atlètiques més excepcionals. En canvi, quan viatja amb el seu club, el Ciudad Ros Casares València, no pot estirar les cames als seients situats a les sortides d'emergència d'alguns avions perquè encara hi ha companyies aèries que prohibeixen la presència de dones en aquest tipus de llocs. Segons denuncia el club, és el cas, entre d'altres, d'Air Baltic i Lufthansa.

"Aquesta temporada ja ens hem trobat en aquesta situació dues vegades. Intentem tenir-ho tot parlat abans, però quan l'equip arriba a facturar tot depèn de la persona que es trobin. Quan demanem explicacions, sempre ens diuen que ells no hi poden fer res, ja que es tracta de normes de seguretat pensades per garantir que les persones que seuen a les sortides d'emergència tinguin la força necessària per actuar ràpidament i obrir la porta", explica el gerent del club, David Rausell.

Brunson fa 1,91 d'alçada, però fins a set companyes de l'equip valencià sobrepassen l'1,80. Totes voldrien seure en aquests tipus de seients, on hi ha més espai per estirar les cames. Rausell reflexiona al voltant d'aquesta norma: "No té cap raó lògica de ser i no entenem per què no es modifica i s'ajusta a la realitat. Ja hi ha prou normes per trobar-nos-en algunes sense cap trellat".

Les companyies afectades es defensen. "La seguretat és la prioritat màxima per a una companyia com Air Baltic i, per garantir que es compleixen les normes, l'equip de vol pot demanar als passatgers que canviïn de seient. Ens hem d'assegurar que tots els que se situen a la fila d'emergència s'adeqüen a les exigències internacionals de seguretat", informa Janis Vanags, vicepresident de comunicacions de l'empresa letona.

Aquestes normes internacionals, però, només expliciten alguns requisits per seure al costat de la porta d'emergència: ser més gran de 15 anys, tenir disponibilitat per ajudar, no viatjar amb nadons o animals, no estar embarassada, parlar anglès i ser capaç d'aixecar 23 quilos de pes. Ni rastre del sexe del passatger.

Segons l'expreparador físic del Ciudad Ros Casares, Alejandro García, una jugadora com Brunson pot aixecar fins a 67 quilos. "En un exercici de força en banc realitza vuit repeticions de 50 quilos sense gairebé adonar-se'n", explica. Té prou força per desbloquejar una porta d'avió? "Fins i tot per arrencar-la", fa broma sense dubtar.

Des de la consultoria Burson-Marsteller, que coordina les relacions amb la premsa de Lufthansa, Ángel García puntualitza: "La nostra companyia proporciona seients a la fila d'emergència d'acord amb la seva disponibilitat i, sens dubte, mai d'acord amb el sexe del passatger. Aquests seients solen ser els més demanats, ja que proporcionen més espai per a les cames i, per tant, han de ser sol·licitats amb prou antelació".

El Ciudad Ros Casares València, en canvi, reitera que fa uns dies no els van donar aquesta explicació quan van denegar l'accés de jugadores a les sortides d'emergència del vol entre Moscou i Munic.

stats